Domov / Prehrana / Sezona divjih špargljev

Sezona divjih špargljev

Čas nabiranja divjih špargljev se prične okoli velike noči. Pri nas jih najdemo predvsem na Krasu, okoli Vipavske doline, pa seveda v slovenski  Istri.

šparglji

Če jih žeimo sami nabrati se moramo predvsem primerno obleči kar pomeni da obujemo škornje,  dolge hlače, nadenemo si tudi rokavice. Nabiranje namreč ni najprijetnejše, saj rastejo v grmičevju in ob robu gozda, navadno se moramo celo nekoliko povzpeti po hribu.

A ves trud bo poplačan ko bomo nabrali zajeten šopek teh aromatičnih divjih špargljev.  Natrganih špargljev ne hranimo predlogo, saj bi sicer postali  trdi-leseni in izgubili bi svojo žlahtno aromo in seveda vse neprecenljive sestavine. Danes pa vemo, da šparglji, še posebej divji, vsebujejo veliko fosforja, žveplo, kalcij, magnezij, pa tudi železo, baker, cink, mangan, fluor, jod ter vitamine:  C vitamin, B vitamine, A vitamin in veliko antioksidantov.

Zanimivo je, da se pojavi  neprijeten vonj urina, ko zaužijemo beluše. Naj vas ta nenavaden in neprijeten vonj urina ne preplaši.  Nekateri zatrjujeo, da spodbujajo odvajanje vode,  blažijo težave z mehurjem i n ledvicami,  naj bi celo topili ledvične kamne.

Belušna jajčna jed

  • 15 zelenih beluševih vršiškov
  • 2 vejici svežega peteršilja
  • 1 žlico presnega masla
  • žlico drobno narezane čebule
  • 2 jajca
  • poper
  • sol

Priprava:

Beluševe vršičke skuhamo v slani vodi in ji pred kocsem dodamo vejici peteršilja.  Na cm dolge kose narežemo  mehke dele belušev s stebli  (trde ne uporabi). Maslo raztopi lahko dodaj  drobno narezano čebulo, popraži da čebula postekleni  in dodaj narezane beluše.  Skupaj  praži še   nekaj minut, nato pa dodaj  žrkljana jajca. Po ukusu dodaj še malo nasekljanega peteršilja  sol in poper.

O avtorju zdravje.si