Zmanjšajte možnosti za kap

Med številnimi nasveti, ki že krožijo glede zmanjševanja možnosti za možgansko kap, se je zdaj pojavila še ena zelo preprosta. Povečajte vnos kalija in zmanjšajte vnos soli, vsaj tako zapisujejo strokovnjaki v British Medical Journal. Med številnimi raziskavami so namreč ugotovili, da lahko prav uživanje sadja in zelenjave, bogatih s kalijem, pomaga pri zmanjševanju možnosti, da vas zadane možganska kap.

Dovolj sta dve do tri porcije svežega sadja in zelenjave dnevno, nadalje pa je imela pozitiven vpliv tudi odločitev za zmanjšanje soli v prehrani. To, da ohranjanje zdrave diete vpliva na splošno zdravje in hkrati preprečuje tudi kap, je k sreči vedno bolj splošno znano dejstvo.

zmanjšajte tveganje za možgansko kap

Več kalija

Poleg odkritja, da povečanje kalija v prehrani pozitivno vpliva na uravnavanje krvnega tlaka, so ugotovili še, da nima škodljivih učinkov na delovanje ledvic ali raven hormonov. Zato je svetovna zdravstvena organizacija (WHO) izdala prve smernice glede vnosa kalija in priporočila, da odrasli zaužijejo več kot štiri grame dnevno. Študija British Medical Journal se je namreč osredotočila na dvaindvajset raziskav in enajst študij ter dognala, da povečanje vnosa kalija na 3-4 g dnevno uspešno znižuje krvni tlak odraslih. Taista povečana koncentracija je povezana tudi s 24-odstotno nižjo možnostjo za možgansko kap. Obstaja verjetnost, da vpliva tudi na krvni tlak pri otrocih, vendar za tovrstno sklepanje še nimajo dovolj podatkov.

Manj soli

Po drugi strani pa je ločena študija o vnosu soli na Inštitutu za preventivno medicino Wolfson na Univerzi v Londonu analizirala rezultate štiriintridesetih raziskav. Strokovnjaki so ugotovili, da skromno zmanjšanje zaužite soli za le štiri tedne povzroča precejšnji spust krvnega tlaka pri ljudeh tako s povišanim kot z normalnim krvnim tlakom. Rezultat se nanaša tako na ženske kot moške, ne glede na etnične skupine. Graham MacGregor, ki je vodil študijo, je povedal, da je skromno zmanjšanje soli enakovredno razpolovljenemu vnosu. Zato vnos zmanjšajte na največ 3 grame dnevno, da dosežete dolgoročne učinke in uspešno znižate krvni tlak ter tako zmanjšate tudi možnosti za možgansko kap.

Nasprotnika

Sol in kalij delujeta v nasprotni smeri, zato ima kombinacija z več kalija in manj soli toliko bolj pozitiven učinek kot pa spreminjanje le ene od teh dveh navad. Visok krvni tlak pa je največji dejavnik tveganja za možgansko kap. Vsekakor nikar ne porabite več kot 5 g soli dnevno (seveda je tudi ta količina previsoka, zato se ji skušajte izogniti).

Kje najdemo kalij?

Kalij je pomemben mineral, ki nadzira ravnovesje tekočine v telesu in – kot smo že nekajkrat omenili – pomaga pri zniževanju krvnega tlaka. Najdemo ga v večini vrst živil, zlasti pa v sadju, kot so banane, zelenjave, stročnice, oreščki in semena, mleko, ribe, piščanec in kruh. Priporočljiva količina ustreza petim porcijam sadja in zelenjave na dan. Naši zgodnji predniki so imeli dieto, bogato s kalijem, s predelavo hrane pa se je vsebnost kalija izrazito zmanjšala.

Povejte svoje mnenje - kometirajte