5 korakov za močno srce

Ste vedeli, da dober spanec pomaga tudi srcu? In to ni edini enostavni ukrep, s katerim lahko skrbite za ta pomembni organ in hkrati za svoje vsesplošno zdravje. Strokovnjaki Perelmanovega inštituta za bolezni srca, ki je del Newyorške prezbiterijske bolnišnice, so jih izpostavili pet.

Močno srce

  1. korak: Seznanite se s številkami

Krvni tlak, raven holesterola in raven trigliceridov v krvi so najpomembnejše številke, ki jih morate poznati, če hočete svoje srce dobro usmerjati. Normalen krvni tlak pomeni vrednosti pod 130/85 milimetrov živosrebrovega stolpca. Želena skupna vrednost holesterola je pet milimolov na liter, vrednost trigliceridov pa pod 1,7 milimola na liter.

  1. korak: Začnite hoditi

Vadba je pravi vodnjak mladosti. Že zgolj vsakdanji 20- do 30-minutni sprehod lahko zmanjša tveganje za prezgodnjo smrt za več kot petdeset odstotkov. Telesna vadba izboljša tudi spanje, zmanjša stres, dvigne razpoloženje, zmanjšuje krvni tlak, izboljša vrednosti holesterola in koristi možganom, da ostajajo vitalnejši.

  1. korak: Smejte se na ves glas

Smeh je resnično najboljše zdravilo. Že samo 15 minut smeha ustreza približno 30 minutam aerobne vadbe, če gledamo na koristi, ki jih oboje prinaša za zdravje srca in ožilja. Smeh so znanstveniki povezali tudi z boljšim delovanjem krvnih žil, povečanim izločanjem možganskih hormonov, ki izboljšajo razpoloženje, in zmanjšanjem bolečine in tesnobnosti.

  1. korak: Večja pozornost obsegu pasu

Obseg pasu je boljši kazalec posameznikovega splošnega zdravja kot telesna teža, saj je količina maščobe na tem mestu neposredno povezana s krvnim tlakom in holesterolom ter pomeni tudi večjo ogroženost za sladkorno bolezen. Vse, kar naredite za manjši obseg pasu, je vsekakor korak v pravo smer. Le liposukcija ne šteje.

  1. korak: Dobro se naspite

Spanje je je eden najbolj podcenjenih prvin v naši dnevni rutini, a je neprecenljivo za zdravje. Pomanjkanje spanja dvigne krvni tlak, povzroča stres, povečuje tek in upočasni presnovo, ubije rapoloženje in zmanjša umske sposobnosti.