Imate migreno? Sedite pokončno!

Tisti, ki trpijo zaradi migrene, že dolgo časa poslušajo, kako naj spremenijo svoj način prehranjevanja, da bi preprečili napade te težavne bolečine. Zdaj pa strokovnjaki pravijo, da ure, ki jih porabimo sključeni pred računalniškimi zasloni, v kombinaciji s pomanjkanjem spanja ali pa celo pretiravanja v telovadnici, lahko nosijo krivdo za migreno. Pritiski sodobnega življenja lahko tako nosijo krivdo za to težavo kot rdeče vino, sir in čokolada.

Nekateri ljudje tako trpijo zaradi napadov, ker se skušajo zadrževati pri določeni hrani, hkrati pa zanemarjajo svojo držo in morda celo postajajo preveč odvisni od zdravil proti bolečinam. In če smo čisto pošteni, zakaj bi se odpovedali rdečemu vinu, siru in čokoladi in ne dosegli nobene razlike samo zato, ker ne znate sedeti pokonci?

Migrena

Pozno nakupovanje

Napad migrene lahko traja od štiri do 72 ur in povzroča motnje vida, vrtoglavico, slabost in občutljivost na svetlobo in zvok ter najpogosteje prizadene odrasle med 30 in 50. letom. Migrene so lahko tako hude, da vplivajo na sposobnost za delo in opravljanje običajnih aktivnosti. Mnogi so ugotovili, da so nekateri sprožilci skriti v hrani, med drugim v prekajeni slanini ali kitajski hrani. A če ste pozorni na način življenja, lahko tudi vnaprej računate na napade in jih tako lahko včasih celo preprečite. Tudi preskakovanje obrokov bi lahko povzročalo migreno, prav tako nakupovanje v supermarketih in pozni treningi v telovadnici ali fitnesu.

Težava je v tem, da se vedno najde kakšna trgovina, odprta 24 ur dnevno in tako veliko ljudi pohajkuje naokrog in se napreza v času, ko bi se morali sproščati in pripravljati na spanje. Sklanjanje nad namiznimi in prenosnimi računalniki ter igralnimi konzolami lahko privede do bolečin v vratu in hrbtu ter do mišične napetosti, ki lahko spodbudi napad. Otroci so v nevarnosti zaradi torb, obteženih s knjigami, medtem ko sodobni prenosni računalniki s podobnim učinkom spodbujajo slabo držo. Ker je vsa teža namreč osredotočena na eni rami, mišične skupine ne delujejo pravilno. Dandanes ima vsakdo lahko prenosni računalnik, pa še zelo priročni so, vendar se ljudje ne zavedajo, koliko škode si naredijo, ko le-ta počiva na njihovih kolenih, oni pa so sključeni nad njim.

Pravilna prehrana

Čeprav mnogi radi zavijejo v telovadnico, da bi se tam sprostili, lahko dvigovanje uteži in aerobne vadbe tistim, ki imajo že težave z glavoboli, le-te celo poslabšajo. Vsaj pred spanjem naj se ljudje, ki imajo pogoste glavobole, dvajset minut sproščajo, pa naj bo s pomočjo nežne glasbe ali pa samo z zaprtimi očmi in osredotočanjem na dihanje. Še ena preprosta vaja vsebuje nekaj zelo prijetnega: miganje z nožnimi prsti. Zdravila proti bolečinam lahko zdaj vsebujejo kofein kot sredstvo, ki vas bo »postavilo na noge«, ljudje pa pozabljamo na osnovna pravila prehranjevanja in rutino spanja. Tisto, kar je veljalo kot zdrava pamet naših dedkov in babic (zaspi ob pravem času in se pred tem umiri), velja še danes, mi pa na to preveč radi pozabljamo. Prav tako preveč otrok preskoči zajtrk in se močno najejo šele popoldan. Uredite prehrano in sedite pokončno, ter si privoščite malo sproščanja. Morda vam bo že to dovolj pomagalo, da tablet ne boste več potrebovali.