Skrivnosti za boljši spanec

Saj veste, da vam vedno znova poudarjamo, kako pomemben za zdravje je dober, kvaliteten spanec. Zdaj pa se je pojavila nova knjiga, v kateri avtor razkriva, katera hrana pomaga pri katerih težavah in med drugim govori tudi o živilih, ki vam bodo pomagali zaspati. Mednje spadajo češnjev sok, mleko in orehi! zdrav spanec

Starejši ko smo, težje dosegljiv nam je spanec. Staranje naj bi namreč povzročalo, da ljudje težje zaspijo in se bolj pogosto zbujajo, zatorej tudi manj časa prespijo v globokem spancu brez sanj. In kaj lahko na to temo sploh naredimo?

Novo knjigo The Best Things You Can Eat (Najboljše reči, ki jih lahko pojeste) je spisal David Grotto, ki je registriran dietetik. V svojem novem delu ponuja več naravnih načinov za spodbujanje boljšega spanja, s poudarkom na hrani, ki lahko pomaga pri dolžini spanca in tudi njegovi kakovosti. Predstavljamo vam njegove predloge, za katere tudi določene raziskave potrjujejo, da so pravzaprav zelo koristni za spanec.

Češnjev sok

Raziskave kažejo, da so češnje eno izmed glavnih živil, ki so koristna za kakovost in trajanje spanja – zaradi visoke vsebnosti melatonina. Ena izmed študij je dokazala, da so zdravi odrasli začeli spati bolje in učinkovito izboljšali tudi trajanje spanja. Izkusili so 5-6 odstotno izboljšanje skupne učinkovitosti spanja, če so spili dva obroka kiselkastega češnjevega soka na teden.

Piščanec

Če govorimo o vsebnosti triptofana (ena od 22-ih pomembnih amino kislin), piščanec zmaga. Triptofan pomaga zmanjšati nivo serotonina, kar nas naredi bolj sproščene in zaspane.

Losos

Izvrsten vir omega-3 maščobnih kislin lahko pomaga okrepiti ustrezne ravni melatonina in njegove funkcije.

Bučna semena

Bogata so z magnezijem in triptofanom. Nizka raven magnezija pa lahko zmoti kvaliteten spanec.

Zelena solata

Naravna olja, ki se pojavljajo v tem živilu, so v ljudskem zdravilstvu uporabljali kot pripomoček za sprostitev in indukcijo spanja.

Mleko

Ljudsko zdravilo v obliki toplega kozarca mleka, še danes velja. Njegove hranilne snovi, predvsem kalcij in triptofan, so znane kot uspavala.

Navadni orehi

Številna hranila, vključno s folati, melatoninom, omega-3 maščobami in vitaminom E, so zapakirana v teh oreščkih. Vsa omenjena hranila podpirajo sproščen in zdrav živčni sistem. Poskusite zmešati pest orehov in suhih češenj za prigrizek pred spanjem.

Grotto pa omenja tudi nekaj stvari, ki vam lahko onemogoča spanec, ki ga tako obupno želite in potrebujete:

  • Ostajanje pokonci dlje samo zato, ker tako hočete: manj spanja lahko povzroči večji apetit in zmanjšanje občutka sitosti.
  • Veliki obroki: uživanje večjih obrokov po tem, ko niste dobro spali, lahko omotičnost samo poveča.
  • Prekomerna telesna teža: neka študija je pokazala, da so imeli tisti, ki so zmanjšali kalorije in izgubili težo, velike izboljšave glede težav s spalno apnejo.
  • Ležanje na kavču: preprost rutinski sprehod bo morda že dovolj za okrepitev spanca, seveda tudi z boljšim uravnavanjem telesne teže.