Joga znižuje krvni pritisk

Morda si niste mislili, da boste članek o jogi našli v rubriki o alternativni medicini, pa vendar vam lahko zagotovimo, da je joga med drugim točno to, pomaga zniževati krvni pritisk. Na osemindvajsetem letnem znanstvenem srečanju so namreč predstavili novo študijo, ki je razkrila, da joga pomaga znižati krvni tlak.

joga

Idealen ali normalen krvni tlak je namreč pod 120/80. Prvo število predstavlja meritev sistoličnega, drugo pa diastoličnega tlaka. Visoki tlak oziroma »tihi ubijalec« namreč prizadene približno milijardo ljudi po vsem svetu. Mnogi bolniki z blago hipertenzijo raje izberejo alternativne metode za zniževanje krvnega tlaka, namesto da bi se odločili za kronično vseživljenjsko zdravljenje z zdravili. Joga postaja v tem primeru vse bolj priljubljena in se šteje kot možna alternativa.

Najboljša je sama joga

V omenjeni študiji je dr. Debbie Cohen z Univerze v Pensilvaniji vodila skupino raziskovalcev, ki so natančno ocenjevali učinek joge na krvni tlak pri skupno oseminpetdesetih moških in ženskah, starih med osemintrideset in dvainšestdeset let. »Na podlagi prvih podatkov, s pomočjo katerih bomo študijo še razdelali, smo ocenjevali učinke joge kot samostojnega vzvoda ali v kombinaciji s spremembo prehrane, in prišli do lepih ugotovitev pri ljudeh, ki ne jemljejo zdravil in še niso nikdar prej poskusili joge.«

Omenjenih 58 udeležencev so razdelili v tri skupine: prva skupina je sledila dieti in se sprehajala, druga je vadila jogo v studiu dva ali trikrat na teden (skupno 24 tednov), tretja pa se je poslužila kombinacije; joge in spremembe načina prehranjevanja. Ekipa je dokazala, da so bolniki, ki so dvakrat ali trikrat tedensko vadili jogo v studiu, imeli statistično pomembno znižanje krvnega tlaka, večje od skupine, ki je samo spremenila prehrano. Bolniki, ki so se držali spremenjene diete, a niso sodelovali v programu joge, so prav tako imeli padec krvnega tlaka, vendar manjšega v primerjavi s tistimi, ki so bili v skupini joge.

Čudežna vadba?

Skupina, ki je vadila jogo, je v povprečju za tri točke zmanjšala tako sistolični in diastolični krvni tlak (od 133/80 do 130/77), medtem ko je skupina, ki je spremenila prehrano (in ni vadila joge) ugotovila zmanjšanje za samo eno točko (od 134/83 do 132/82). Presenetljivo je, da tisti, ki so sledili tako posebni dieti kot programu joge, niso izkusili večjega padca krvnega tlaka v primerjavi s tistimi, ki so samo vadili jogo. Menijo, da razlog za to, da joga tako uspešno zniža krvni tlak, tiči v sprostitvi in osredotočenosti, povezani z njo.

Raziskovalci iz Boston University School of Medicine (BUSM) so dokazali, da je lahko joga boljša od drugih oblik vadbe v tem, da pozitivno vpliva na razpoloženje in zmanjšuje tesnobo. Avtorji trdijo, da joga lahko zelo ugodno vpliva na ljudi, ki trpijo zaradi visokega krvnega tlaka, še posebej takrat, kadar jo uporabljajo skupaj z drugimi spremembami načina življenja. Potrebno je še poudariti, da mora biti zdravljenje krvnega tlaka bolnika specifično, saj nekateri načini lahko učinkujejo za določene bolnike, za druge pa ne. Debeli ljudje se denimo veliko bolje odzivajo na diuretike, ki pa jih ne smemo dajati tistim, ki niso predebeli. Zato zdravljenje krvnega tlaka, katerega cilj je preprečiti zaplete, kot so srčni napadi in kapi, deluje najbolje, če zdravnik upošteva vaš indeks telesne mase (ITM), pa tudi druge dejavnike življenjskega sloga.

 

Povejte svoje mnenje - kometirajte