Kava pred vadbo

Če imate radi skodelico vroče in dišeče kave, obstaja vsaj še en razlog, da si brez opravičevanja privoščite dozo kofeina. Skodelica nesladkanega espressa pred vadbo ima pozitivne učinke med samo vadbo. Obstajajo dokazi za to. Celo trenerji so jo začeli priporočati kot pijačo, ki naj jo pijemo pred vadbo.

Kava pred vadbo

Ali vadbo začnete navdušeno, vendar ste proti koncu že skoraj povsem brez energije? Tu vam lahko na pomoč priskoči kava, saj vam bo pomagala vztrajati. V kavi je tako malo kofeina, da jo je dovoljeno piti celo na vseh mednarodnih športnih tekmovanjih, zato jo tudi športniki radi pijejo. Poleg tega je najvarnejši vir kofeina.

Dlje in večja vztrajnost

Po dozi espressa boste ne le lahko vadili dlje, ampak tudi bolje. Občutek oslabelosti se ne bo prikradel. Raziskave so pokazale, da kofein stimulira centralni živčni sistem, da vztraja.

Kava znatno poveča aerobno sposobnost, posledično pa še vztrajnost, tako da v vseh pogledih izboljša vadbo. Aerobna sposobnost pomeni zmožnost naših mišic, da izrabljajo kisik. Naše telo je potem bolj vzdržljivo. Daljša vadba prinaša tudi boljše rezultate. Izboljšana vadba po skodelici kave je posledica stimulacije lipolize. Po mnenju nekaterih se poveča še oksidacija, zaradi katere zapoznelo pride do padca nivoja glikogena in do slabosti.

Vse metode izgube teže temeljijo na principu ustvarjanja energijskega neravnovesja s kombiniranjem vadbe in spremenjene prehrane. Raziskave kažejo, da kava v povezavi z vadbo ustvarja velik energijski deficit, ki pripelje do minimalnega povečanja telesne teže. Kofein tudi spodbuja metabolizem. Študije, pri katerih so sodelovali tako ljudje z normalno težo kot preobilni posamezniki, so pokazale, da kofein znatno izboljša toplotni učinek obroka in oksidacijo maščobe. Oboje pripomore k boljšemu presnavljanju.

Največ štiri na dan

Kava pred vadbo vam bo pomagala, da boste čutili manj bolečine in izčrpanosti, kot bi jo sicer. Posledica? Jasno, dlje lahko telovadite.

Je torej pitje kave pred vadbo varno, celo koristno? Je, ampak bodimo pazljivi, da ne postanemo z njo zasvojeni. Pazimo, da ne pride do dehidracije (vedno jo pijemo v zmernih količinah) in seveda, da nam pitje kave ne krati spanca. Študijo kaže, da nam ga v povprečju ukrade dve uri.

Pijmo kavo brez mleka in sladkorja, ker oboje sicer znižuje vpliv kofeina na nas. Kofein ima največji vpliv dve uri po pitju kave. Ne spijmo pa več kot štiri skodelice na dan. Naj bo ena od njih tista tik pred vadbo.