Za boljši spanec

Zaradi pomanjkanja spanca smo razdraženi in ne moremo jasno razmišljati. Lahko pa ima to negativne posledice tudi za naše zdravje, na primer za povečan krvni pritisk, srčna obolenja, debelost in za nastanek sladkorne bolezni.

Spanje

Latenca uspavanja je čas, ki je potreben, da od budnega stanja pademo v spanec, ko se enkrat umirimo v postelji. To običajno traja od 10 do 20 minut. Če pa se več ur premetavate, vam s tem telo sporoča, da je potrebno nekaj spremeniti – morda se odrečemo dremanju čez dan, slabi spalni higieni, preveliki količini kofeina. Morda je vzrok za nespečnost nekaj povsem drugega. Če vam nekaj koristnih nasvetov za boljši spanec ne bo pomagalo, bi veljajo raziskati, kaj.

Čaj ali mleko

Uro pred spancem popijte kamilični čaj. Njegov pomirjevalni učinek pripisujejo apigeninu, flavonoidu, ki spodbuja spanec in ki veže receptorje benzodiazepina v možganih. Ti receptorji imajo pomembno vlogo pri spancu.  Pol ure pred spancem, lahko popijete tudi baldrijanov čaj, ali pa date nekaj kapljic eteričnega olja baldrijana v difuzor v spalnici. Namesto čaja lahko vzamete baldrijanov ekstrakt. Raziskave kažejo, da baldrijan deluje tako, da veže GABA-A receptorje v možganih, ki pomirjajo. Če ne marate čaja, pa dve uri pred spancem popijte skodelico toplega mleka s ščepcem muškatnega oreha. Tega kot pomoč pri spanju uporabljajo številne kulture, med drugim ajurvedska.

Tudi kivi in riž bosta pomagala

Če imate majhen mehur in vam tik pred spanjem ni do čaja, bi pa radi v miru zaspali, uro prej pojete dva kivija. Vplivala naj bi ne samo na to, kako hitro boste zaspali, ampak tudi, kako dolgo boste spali. Te lastnosti ima kivi zaradi prisotnosti antioksidantov in serotonina, nevrotranzmiterja, ki uravnava spanec.

Eksotični kandidat za pomoč pri spanju je tudi rjava kelp alga. Ta vsebuje vrsto tanina, florotanina, ki modulira receptorje nevrotranzmiterjev, ki regulirajo spanec oziroma nam pomagajo, da se v spanec zazibamo.

Kakšne štiri ure pred spanjem pojejte jasminov riž, ki vam bo prav tako pomagal, da se boste lažje zazibali v spanec. Jasminov riž je dober vir ogljikovih hidratov z visokim glikemičnim indeksom. Slednje pomagajo pri prenosu amino kislin, ki nas uspavajo. Tisti s sladkorno boleznijo bodite pri tem rižu previdni.  Hrana z visokim glikemičnim indeksom povzroča hitre skoke naraščanja sladkorja v krvi.

In če niste ne za hrano ne za čaj, poskusite z vizualizacijo. V mislih se odpravite v kakšen kraj, ki vam je resnično pri srcu. Poskusite tako odgnati neprijetne misli. Sprva bo morda težko. A vaja dela mojstra!