Prigrizki za najboljši spanec vašega življenja

Prigrizki po večerji so bili vedno prepovedani na seznamu ljudi, ki pazijo na težo. Raziskave pa kažejo, da določeni polnočni prigrizki le niso tako slabi. Veliko ljudi ima težave s spanjem in rešitev je morda prav v njih. A naj to tudi ostanejo, samo prigrizki. Če boste pojedli preveč, ne boste mogli zaspati. Pred spanjem si torej v zmernih količina privoščite:

Banane in češnje

Banane: ko pade noč, se naše telo avtomatični začne pripravljati na spanec, to pa zato, ker se poveča nivo melatonina, ki našemu telesu daje signal, da se pripravi na spanje. V bananah je veliko melatonina in magnezija, ki upočasni bitje srca, kar nas prav tako pripravi na spanje. Strokovnjaki za spanje priporočajo pitje smutija iz banane skupaj z lupino, ker ta vsebuje trikrat več magnezija kot sam sadež.

S češnjami do 90 minut več

Ovseni kosmiči: topla skodelica kosmičev vsebuje ogljikove hidrate, zaradi katerih je triptofan dostopnejši za možgane. Triptofan je aminokislina, ki jo telo potrebuje za ustvarjanje melatonina in serotonina. Melatonin privede do spanca, serotonin pa nas sprošča in umirja.

Češnjev sok: raziskave so pokazale, da če ga pijemo dvakrat dnevno 14 dni,  spimo v povprečju 90 minut dlje. Češnje so eden najbolj močnih naravnih virov melatonina, ki regulira naš spalni cikel in izboljša kakovost spanja.

Kozarec toplega mleka: sir, mleko in jogurt imajo veliko kalcija, ki spodbuja možgane, da triptofan spremenijo v melatonin. Zato pojejte sir in kreker, sadni jogurt ali popijte kozarec mleka za globlji spanec. Pazite le, da izdelki ne vsebujejo sladkorja, ker sladkor lahko zmoti spanec.

Preste in kamilice

Zelena solata: morda si je res ne predstavljamo kot večerni prigrizek, vendar določene sestavine v njej delujejo kot opij, ko gre za umiritev živčnega sistema. Lahko jo jeste ob večerji ali si iz nje naredite smuti (skupaj z banano z lupino vred).

Preste in koruzni čips: oboje zelo hitro dviguje glikemični indeks in nivo insulina. Nenaden dvig sicer ni vedno dober, ker povzroča razpoloženjske motnje in odpornost na insulin. A ko nikakor ne morete zaspati, vam to lahko celo pomaga do počitka. Dvig sladkorja in insulina v krvi pomaga pri asimilaciji triptofana v možganih, kar povzroči, da postanemo zaspani. Naj pa to ne postane vaša razvada, ker se boste zredili, če boste vsak večer jedli preste.

Kamilični čaj je najboljša rešitev, če si ne želite prigrizka. Dviguje nivo glicina v telesu, ki sprošča živce in mišice in deluje kot blag sedativ.