Otroci in nezdrava živila

Otroci imajo posebno sposobnost prepričevanja staršev, da jim kupijo nezdrava živila. Delni krivec za to so oglasna sporočila, ki jih v veliki meri predvajajo televizije, risani junaki, ki nastopajo v njih, ali privlačna pakiranja.

otroško nakupovanje

Ameriški raziskovalci so pri preučevanju vplivanja otrok na nakupne odločitve staršev v eni od raziskav intervjuvali 64 mater otrok, starih od tri do pet let. Med drugim so morale opisati svoje izkušnje in strategije spopadanja z dejavnikom »sitnarjenja«.

Skoraj vse matere so soglasno navedle deset strategij, h katerim se zatekajo, ko otroci zahtevajo, naj jim kupijo nezdrava, manjvredna, a dobro oglaševana živila. Včasih se vdajo in živilo kupijo, včasih na otroka kričijo, ga ignorirajo, poskušajo zamotiti, ostanejo neomajne in dosledne, se pogajajo in postavljajo pravila, se izogibajo trgovinam, dopustijo nakup alternativnega izdelka ali otroku pojasnijo, zakaj tak nakup ni pametna izbira.

Matere so kot najmanj učinkovito strategijo navedle popuščanje otroku. 36 odstotkov jih je kot najbolj učinkovito navedlo izogibanje trgovinam. 35 odstotkov pa jih je predlagalo, da se otroku razloži, zakaj je izbor določenega živila pametna ali nespametna odločitev.

Manipulativno sitnarjenje je v raziskavi očitno naraščalo s starostjo otroka. Američani, zaskrbljeni zaradi epidemije otroške debelosti, vidijo eno od rešitev tega problema tudi v omejevanju oglaševanja živil in pijač v medijih.