Je vsa »zdrava« hrana res tako zdrava?

Nakupovanje zdrave hrane je za večino ljudi zelo pomembno. Vendar je veliko teh izdelkov varljivo zdravih.

Sadni sokovi

Izdelki brez glutena so ena od velikih modnih muh zadnjega časa, vendar ni nobenih dokazov, da pomagajo do boljšega zdravja ali izgube teže. Pravzaprav nas bodo celo oropali številnih pomembnih hranil. Polnozrnati izdelki so na primer pomemben vir vlaknin, kosmiči in kruh pa pogosto vsebujejo vitamine B, zato je pomembno, da so v naši prehrani. Hrana brez glutena lahko povzroča pomanjkanje železa in kalcija in celo poveča tveganje za srčna obolenja. Vsebuje pa tudi veliko sladkorja in kalorij. Če torej nimate celiakije oziroma preobčutljivosti na gluten, ni nobenega razloga, da bi se odrekli glutenu.

Naredi si sam

Sadni sokovi

Sadje ima pomembno mesto v naši prehrani, ko pa iz njih naredimo sok, sadje izgubi vlaknine. In ker te regulirajo sladkor v krvi, lahko sadni sokovi povečujejo nivo sladkorja v krvi bolj kot sam sadež. Pitje sadnih sokov nas ne nasiti tako kot sam sadež, morda prav zaradi pomanjkanja vlaknin.

Študije kažejo, da ljudje, ki jih pijejo, sadne sokove dodajajo svoji prehrani oziroma niso nadomestilo za hrano, kar poveča število zaužitih kalorij.

Energijske ploščice

Običajno zaužijemo, ko ne utegnemo zajtrkovati, ker nam hitro povrnejo energijo po vadbi ali kot malica med službo. A energijske ploščice so samo kopičenje kalorij. Proizvajalci sicer trdijo, da so boljše od čokolad, ker imajo idealno razmerje sestavljenih ogljikovih hidratov, proteinov in maščob. Vendar imajo tudi dodano čokolado, sladkor in umetne okuse. Raziskave kažejo, da niso nič boljše od običajnih čokoladic. Če že imate radi energijske ploščice, si jih naredite sami, ali pa si za prigrizek privoščite oreščke.

Uvoženo ni boljše

Kupovanje izključno ekoloških izdelkov

Zanje se odločamo, ker večina verjame, da so bolj zdravi. Vendar ni dovolj dokazov, ki bi potrjevali, da imajo več hranil kot pridelki, ki jih gojijo na tradicionalen način. Če iščete hrano, ki ni genetsko spremenjena in nima umetnih pesticidov, so seveda dobra izbira, vendar se vseeno pozanimajte, ali je hrana z oznako ekološko pridelano res ekološka.

Kupovanje uvoženih izdelkov, ki so jih popularizirale kuharske oddaje in posnetki na družbenih medijih, ne pomeni, da kupujemo izdelke z vsemi ključnimi hranili. Po ajurvedi je pomembneje in bolj zdravo jesti sezonsko in lokalno hrano, kot pa kupovati uvoženo. Ta med potjo izgublja hranilno vrednost, izpostavljena je zraku, umetni svetlobi in temperaturnim spremembam.

Izbiranje jajc glede na barvo lupine

Dolgo je veljalo, da so jajca z rjavo lupino bolj hranljiva kot z belo, a to ne drži. Barva in velikost jajc je odvisna od vrste kokoši. Poleg tega tudi barva rumenjaka ne odraža hranilne vrednosti, ampak to, s čim je kokoš hranjena. Pri nakupu jajc pazimo, da so iz proste reje, da so čista, so v hladilniku in da nimajo počenih lupin.