Rdeča pesa – za zdravje, razstrupljanje in vzdržljivost

V zimskem času, ko sveže zelenjave ni na pretek, pri kosilu namesto klasične zelene solate pogosteje postrežemo rdečo peso. A brez skrbi, zaradi tega nikakor niste prikrajšani, ampak povsem nasprotno. Rdeča pesa namreč vsebuje ogromno izjemno pomembnih hranilnih snovi, zato bi morala biti reden sestavni del naše prehrane – kot priloga oziroma solata, v obliki juhe, kot dodatek smutijem ipd.

Rdeča pesa za zdravje

V pesi najdemo veliko koristnih mineralov, kot so kalcij, železo, magnezij, kalij, fosfor in cink. Vsebuje pa tudi različne vitamine, med drugim tudi vitamine A, C in folno kislino. Tu pa so še nekatere druge snovi, ki veljajo za izredno močne antioksidante. Med najpomembnejše zagotovo sodi betalain, ki poskrbi tudi za značilno rdečo barvo pese. Pitje soka rdeče pese največkrat priporočajo pri slabokrvnosti. Zdravje torej prihaja v vseh barvah – zagotovo tudi v rdeči!

Izjemen nabor antioksidantov za preprečevanje bolezni

Omenili smo že, da je rdeča pesa izjemno bogata z antioksidanti. To so snovi, ki zavirajo negativen vpliv prostih radikalov v našem telesu. Tako zmanjšajo tveganje za oksidativni stres, ki lahko privede do številnih resnih bolezni. Z rednim uživanjem pese tako naredite ogromno dobrega za svoje zdravje. Med drugim več antioksidantov v prehrani pomeni tudi nižje tveganje za številne vrste raka. Seveda antioksidanti pomagajo tudi pri upočasnjevanju procesa staranja. Tako lahko z uživanjem živil, ki vsebujejo veliko antioksidantov, poskrbite tudi za to, da bo vaša koža bolj napeta in mladostna.

Naravna pomoč pri zniževanju krvnega tlaka

Povišan krvni tlak je simptom, ki ga moramo jemati skrajno resno. Brez ustreznih ukrepov lahko postanejo težave kronične, kar poveča tveganje za številna srčno-žilna obolenja. Če imate tudi sami pogosto previsok krvni tlak, je urejena prehrana zagotovo nekaj, čemur bi morali posvetiti še posebej veliko pozornosti. Med živila, ki lahko pomagajo pri zniževanju krvnega tlaka, sodi tudi rdeča pesa. Snovi, ki jih vsebuje pesa, se namreč v telesu pretvorijo v dušikov oksid, ta pa pomaga pri razširjanju krvnih žil. Posledično pride do znižanja krvnega tlaka. Za optimalne učinke se priporoča, da dnevno zaužijete po pol litra pesinega soka.

Izboljšanje fizične vzdržljivosti

Ste vedeli, da si s pesinim sokom pogosto pomagajo tudi profesionalni športniki? To velja še posebej za tiste, ki se ukvarjajo s športi, pri katerih je vzdržljivost zelo pomembna. Snovi, ki jih vsebuje rdeča pesa, lahko pomagajo izboljšati dosežke. Poskrbijo za več moči in za manjšo porabo kisika. Seveda pa to ni nekaj, kar bi koristilo le profesionalnim športnikom, ampak je lahko pitje pesinega soka koristno tudi za »navadne smrtnike«, tako pred malo večjimi fizičnimi napori kot pred običajno rekreativno vadbo. Presenečeni boste, kako se bodo vaje, s katerimi ste se morda še pred kratkim precej mučili, nenadoma zdele mnogo lažje.

Rdeča pesa je tudi odlična »hrana za možgane«

Prehrana, ki vsebuje veliko nitratov, je lahko zelo koristna tudi za izboljšanje prekrvitve možganov, kar bo pripomoglo tudi k »ostrejšim mislim«. Uživanje rdeče pese lahko tako pomeni več zbranosti in boljši spomin. Pesin sok nam lahko pomaga tudi pri premagovanju utrujenosti in je tako tudi odlična zamenjava za kavo.

Zaščita in razstrupljanje jeter

S pomočjo rdeče pese lahko zaščitite svoja jetra pred preobremenjenostjo in poškodbami. Pesa pomaga preprečevati kopičenje strupenih snovi in maščob v jetrih. Posledično pa lahko proces razstrupljanja celotnega telesa poteka brez večjih težav.