Zelenjava, naš spremljevalec

V teh dneh dajemo prednost predvsem zelenjavi, ki si jo privoščimo na številne načine. Na voljo je veliko vrst zelenjave, zlasti z veliko vlaknin in grenčinami, za katere izkustveno vemo, da koristijo prebavi.

solata z mesom in sezamom

Sem prištevamo številne sorte radičev, pa tudi glavnati ohrovt, brstični ohrovt, sveže zelje in črno redkev. Ne preseneča, da je izbira take zelenjave najbolj bogata ravno pozimi, ko bi se sicer veliko raje zatekli k močnati hrani. Ne smemo pozabiti niti na kislo zelje in kislo repo, ki ju je mogoče vključiti celo v slavnostni jedilnik.

Ker nam zelenjava, kot vir preštevilnih zaščitnih snovi za naše celice koristi v vseh pogledih, jo vključimo v jedilnik preko celega dne, že za zajtrk. Namesto običajne skodelice koruznih kosmičev v mleku, naj bo za zajtrk rezina ali dve zrnatega kruha, malo sira, narezano korenje in šopek motovilca. Če vse povežemo s kozarcem sveže stisnjenega pomarančnega soka ali sveže pripravljeno limonado, smo organizem dobro pripravili za korak v mrzel zimski dan. Vitamin C v soku pospeši celo absorpcijo železa iz motovilca, s čimer okrepimo delovanje svojega imunskega sistema.

Z zelenjavo si barvito popestrimo sivino celega dne. Privoščimo si mavrico barv različne zelenjave, najbolje v kakšni enolončnici, ki nam pozimi vedno prijajo, da nas ogrejejo in nasitijo. Enolončnice zgostimo s krompirjem ali testeninami, za prehransko bogatejšo enolončnico pa izberemo ajdovo kašo, kuhano piro, kvinojo ali kamut, torej žita, ki so bogata z vitamini skupine B. Izogibamo se običajnemu zgoščevanju z moko.

Ob koncu dne si okrepimo telo še s skledo bogate solate, ki jo sestavimo iz različnih vrst listnate sezonske solate, dodamo na manjše kose narezano popečeno poljubno meso, ribo ali tofu, primerna so tudi nakaljena semena, ter vse prelijemo s katerim koli hladno stiskanim oljem, bogatim z vitaminom E in esencialnimi maščobnimi kislinami. Tako nahranimo kožne celice, da bodo kos mrzlemu jutru prihodnjega dne. Brez težav polivki dodamo probiotični jogurt, s čimer še pospešimo  prebavo. Seveda, ne smemo pozabiti na dovolj tekočine, najbolje vode ali čaja, preko celega dne.

Besedilo: Mojca Koman, univ.dipl.inž.živ.tehn.
Foto: Krištof Koman