Ajurvedski jutranji ritual za vaše boljše zdravje

Pravijo, da je ajurveda stara, kot je staro življenje samo. Vsekakor prva literatura sega v vedsko obdobje Indije pred pet in več tisoč leti. Danes na ta sistem tradicionalne medicine prisegajo na vseh koncih sveta in marsikje že sodi med oblike komplementarne medicine. Drugod o njej govorijo kot o alternativni medicini, čeprav je stara precej, precej več kot sodobna medicina.

Jutranji ritual

Nekateri postopki morda niso za vsakogar, prav tako marsikakšno zelišče, ki ga priporočajo za ravnovesje doš in za različna obolenja, nima ravno okusa čokolade, pozna pa ajurveda tudi kar nekaj preprostih ritualov, ki se jih zlahka držimo, ne da bi morali stisniti zobe in za zdravje popiti kaj…slabega okusa.

Ajurvedski jutranji ritual za zdravje

Med take preproste nasvete sodi tudi ajurvedski jutranji ritual za vaše bolje zdravje v osmih korakih. Vzemite si vsako jutro pol ure zase!

  1. Vsako jutro se zbudite ob istem času, zato da da ves čas ohranjate svoj kirkadijski ritem telesa.
  2. Takoj ko se zbudite, si sedemkrat splaknite obraz z vodo, da poživite vseh sedem čaker.
  3. Postrgajte si jezik, da z njega odstranite strupe (ama) neprebavljene hrane.
  4. Na prazen želodec žvrkljajte olje (kokosovo, sezamovo), da iz telesa splaknete strupe.
  5. Z oljem po lastni izbiri si zmasirajte telo, da boste stimulirali mišice.
  6. Naj sledi suho drgnjenje telesa, da odmašite pore in povečate krvni obtok.
  7. 15 minut meditirajte, da si zbistrite um. Tako boste lažje ostali sproščeni ves dan.
  8. Oprhajte se glede na to, katera doša prevladuje v vas. Če ne veste, katera doša prevladuje, obstaja na spletu cela vrsta testov, da to ugotovite. Lahko pa obiščete ajurvedskega strokovnjaka. Večina med nami je mešanica več doš. Na splošno pa glede prhanja velja:
  • Pitta: hladna voda
  • Vata: topla voda
  • Kapha: mlačna voda.

Za kakšno meditacijo se odločite, je prav tako odločitev povsem vaša. Lahko se sploh ne odločite za klasično meditacijo, ampak um osredotočite z različnimi pranajamami (dihalnimi vajami), še zlasti, če je za vas meditacija nekaj novega. Če je, to verjetno tudi pomeni, da ne boste mogli 15 minut sedeti v položaju lotosa ali pol lotosa. Čisto v redu je, če sedite na stolu. Le hrbtenico imejte čim bolj zravnano.

Povejte svoje mnenje - kometirajte