Nad anksioznost čim bolj naravno

Potne dlani, pospešeno bitje srca, stiskanje v želodcu. Če samo pomislite na te telesne znake, postanete živčni. Nekaj živčnosti je povsem normalno, posebej pred kakšnim pomembnih dogodkom, če pa imamo ta občutja ves čas, nas lahko hromijo in povzročajo nespečnost, zmedenost, spreminjanje razpoloženja.

Anksioznost

Joga, meditacija in dihanje

Če je vaša anksioznost samo začasna ali pa simptom bolj hude motnje, si skušajmo pomagati na naraven način. Začnite meditirati, da boste nadzirali živčno energijo in se lažje spopadli s stresom. Zaradi anskioznosti je um v višji prestavi in predstavljate si vse mogoče, kar bi lahko šlo narobe. Meditacija pomaga, da obvladate domišljijo in um. Prisili nas, da se osredotočimo na dani trenutek. Sčasoma vas bo naučila, kako prepoznati skrbi, ko se vam začno pojavljati v mislih, in kako jih zajeziti, preden se stvari poslabšajo.

Če je meditacija nekaj novega za vas, začnite s pet ali desetminutno, potem počasi podaljšujte. Povežite meditiranje z jogijskimi dihalnimi tehnikami, ki so sicer zelo koristne tudi pred kakšnim pomembnim dogodkom, ki vam kravžlja živčke. Poskusite s tehnikama nadi shodhana ali sama vritti. Prvi jogijski korak na poti k notranjemu miru pa je seveda joga sama, saj med izvajanjem povežemo dih in gib in ostajamo v sedanjem trenutku, osredotočeni.

Kamilice, ašvaganda in akupunktura

Jogijski položaji, ki še posebej umirjajo stres in anksioznost, so otrok, klasični predklon, položaj trupla, sedeč položaj s prekrižanimi nogami, stol. Skratka, ne zahtevajo vrhunske gibčnosti. Poskusite še z dinamičnim raztezanjem sončnega diha, ki vam bo fizično pomagal odgnati strah, ker boste odprli prsni koš. Tega običajno stiskamo skupaj, ko smo nervozni. Ko pa se raztegnemo, se razširi tudi rebrni del, kar nam omogoča globlje vdihe in izdihe.

Pri blagi ali zmerni anksioznosti vam lahko pomagajo različni čaji: kamilični, metin (ta sprošča mišice) ali čaj navadne melise, po katerem smo sproščeni, ne pa omotični. Vedite, da vam pri hujših oblikah ti čaji ne bodo ravno pomagali. Če imate radi eterična olja, seveda veste, da še posebej pomirja sivka. Nakapljajte jo nekaj na robček ali zmešajte s kakšnim osnovnim oljem in nanesite na zapestje, da se boste lažje umirili pred stresnimi dogodki.

Ajurveda za zmanjšanje stresa in izboljšanje mentalnega zdravja priporoča ašvagando, tradicionalna kitajska medicina pa akupunkturo, ki z zabadanjem igel na določene točke v telesu spreminja pretok energije in uravnava neravnovesje.

In še nekaj sprememb življenjskega sloga, da boste lažje premagali živčnost in anksioznost: dovolj se naspite, načrtujte vnaprej, ne izpuščajte obrokov, jejte zdravo in čim manj pijte kavo. Pa pogovorite se z nekom o svojih težavah.