Kako v šestih korakih zmanjšamo željo po (nezdravi) hrani

Samo tisti z najbolj železno voljo nikoli ne posežejo po kakšnih slastnih pregrehah, kot so pomrit, sladoled ter ostale take ali drugačne sladkarije. Že res, da nas potem včasih boli želodec in imamo slabo vest, prisežemo si, da bomo pridni in nikoli več posegli po teh pregrehah, a ob naslednjem omamnem vonju sveže pečenega rogljiča je obljuba pozabljena. Tukaj je nekaj koristnih napotkov, da se pregrešimo manjkrat – ker, sprijaznimo vse: nismo svetniki in prej ali slej se pač spet bomo. Ključ je v zmernosti in doslednosti.

Zdrava hrana

  1. Ne odrekajte se vsemu. Poslušajte svoje telo. Vsaj občasno se pocrkljajte. Posebej pri zelo strogih dietah se utegne vaša želja, kaj želja, hrepenenje po določeni hrani še povečati. Držite se pravila: tisto hrano, ki si jo res želite, jejte manj pogosto, a v normalnih porcijah. Če pojemo manj, to ne bo zmanjšalo naše želje po njej.
  2. Spremljajte, kaj si najbolj želite jesti. Čokolado, pico, krof? Najbolje bo, če si to kar zapišete, in potem začnite kovati strategijo, s katero se boste spopadli z nezadržno potrebo po določeni hrani.
  3. Poiščite alternativo. Namesto pomfrita iz običajnega krompirja si ga pripravite iz sladkega krompirja. Občutek v želodcu ne bo tako težak. Tudi za sladkosnede obstajajo bolj zdrave alternative. Malo se potrudite, pozanimajte se glede sestavin….in se pregrešite.
  4. Zamotite se. Odvrnite pozornost od želje. Pozabite nanjo. Študija o zasvojenosti je pokazala, da triminutno igranje Tetrisa drastično zmanjša željo po določeni hrani. Hej, morda pa deluje po istem principu tudi Candy crush! Lahko pa se zamotite tudi tako, da pokličete prijatelja. To bo res klici v sili!
  5. Pravilno jejte obroke. Po večerji se nam zahoče sladica. Kaj ko bi namesto nje popili sivkin čaj z medom, tako boste potešili željo po sladkem in zaradi pomirjujoče sivke še lažje zaspali. Da, čaj ali kos torte nista eno in isto, a velja poskusiti! Morda se bo vaša potreba po sladkem le zmanjšala.
  6. Oblikujte urnik: težko se jih je držati, a sprememba bo delovala le, če se jih bomo. Koordinacija urnika bo imela pozitivne posledice za naše prehranjevalne navade in za denarnico. Če bomo določili ure obrokov, ne bomo kar v tri dni posegali po prigrizkih, denarnico pa obvarovali pred nepremišljenimi nakupi.