Preveč dobrega lahko tudi škodi!

Zdrav življenjski slog je cilj mnogih, vendar nam določene stvari, ki jih pogosto počnemo, prej škodijo kot koristijo. Včasih z vsem, kar naj bi bilo dobro, preprosto pretiravamo, morda kupujemo stvari, ki jih sploh ne potrebujemo, skratka, kar nekaj navad je, ki nam na dolgi rok ne koristijo.

Zdravo življenje

Jemljemo preveč antibiotikov: kadar zbolimo, se odpravimo k zdravniku in ta nam največkrat predpiše zdravila. A če so nam predpisali že preveč antibiotikov, to lahko pripelje do odpornosti nanje, kar pomeni, da so določena zdravila manj učinkovita, kot so bila. Z zdravnikom se pogovorite, kdaj je res nujno jemati antibiotike.

Ne pretiravajmo s spanjem: dovolj spanca je sicer ključno za naše telesno in duševno zdravje, vendar, kot so pokazale študije. preveč spanca lahko vodi do povečanje maščobnega tkiva v telesu in drugih zdravstvenih težav.

Ne pretiravajmo s pitjem vode, saj na ta način redčimo elektrolite v krvi, kar je lahko celo usodno.

Ščetkanje po vsakem obroku: strokovnjaki priporočamo pogosto ščetkanje zob, vendar lahko poškodujemo zobno sklenino, če si zobe umijemo takoj po zaužitju denimo sladkarij ali cirusov. Bolje če, če počakamo kakšno uro.

Pretiravanje s telovadbo: čeprav je ta ključnega pomena za splošno zdravje, pretiravanje vodi do poškodb. Vedno se ogrejmo, telovadimo in potem postopno ohladimo, sprostimo telo.

Preveč soje: soja je sicer dobro nadomestilo za vse, ki ne jejo mesa, a preveč uživana soje lahko negativno vpliva na razmnoževalni sistem.

Brezglutenska hrana: glutena naj bi se izogibali samo iz zdravstvenih razlogov (če imamo na primer celiakijo),  sicer pa modna muha brezglutenske hrane lahko celo škodi, še posebej, če kupujemo brezglutenske prigrizke, na primer piškote in podobno.

Umetna sladila: manj uživanja sladkorja je zdrava navada, a če uživamo dietne gazirane pijače ali v napitke dajemo umetna sladila, ne storimo prav ničesar dobrega zase. Zaradi umetnih sladil, so pokazale študije, se lahko celo zredimo.

Hitre diete naj lahko oropajo hranil in vodijo v resne zdravstvene težave.

Ne pretiravajmo z razkužilom za roke, kajti to lahko pripelje do odpornosti na določene bacile. Raje večkrat uporabimo milo in vodo.

Ne izpuščajmo obrokov, čeprav je morda to dobra taktika za hujšanje, ker se na ta način lahko poruši toleranca na glukozo, zaradi česar se celo še bolj zredimo.

Jemanje vitaminov je koristno, če se nezdravo prehranjujemo, vendar o tem, ali preprečuje kronične bolezni, rezultati še niso povsem jasni. Morda je bolje jemati en multivitamin kot več vitaminov posebej.