Miti o telovadbi

Morda je tudi na vašem seznamu novoletnih zaobljub tista o bolj aktivnem življenju, o telovadbi, obiskovanju fitnes centra ali pa izgubi telesne teže? Nič hudega, menda tovrstni sklepi spadajo med najbolj priljubljene v tem času. Seveda pa je najpomembnejše to, da vztrajate, saj več kot polovica tistih, ki še ob Silvestrovi polnoči glasno zatrjujejo, da bodo letos res začeli, izgubi to voljo in zagon, če ne takoj naslednji dan, pa vsaj naslednji mesec. In kateri izgovori imajo najmanj teže?

telovadba

Ostati v formi vzame veliko časa

Znanost je pokazala, da visoko intenzivni intervalni trening res deluje, ko gre za gradnjo mišic in kurjenje kalorij v krajšem času. Prav tako preproste vaje, kot je preskakovanje vrvi oziroma kolebnice, pokuri veliko kalorij v malo časa. Ena minuta preskakovanja kolebnice pokuri 11 kalorij!

Bolje je uporabiti napravo

Strojno programirane naprave temeljijo na tem, da vaše telo poženejo v eno samo, linearno gibanje. To so enodimenzionalne oblike vadbe, ki vam pomagajo le pri tem, da ste bolj dovzetni za poškodbe. Lotite se večsklepnih vaj, kot so počepi z utežmi, izpadni koraki, dvigovanje uteži ipd., da bo vaše telo bolje pripravljeno na resnično, tridimenzionalno življenje.

Ženske bodo postale preveč nabite, če bodo dvigale težke uteži

Popolnoma napačno prepričanje.Težje uteži vas ne bodo »napumpale« in prav tako niso samo za moške. Zakaj? Ker ženske in moški nismo enako grajeni. Testosteron je ključni element za izgradnjo mišic, ženske pa imajo do 20-krat manj testosterona kot moški. Zaradi nizkih ravni testosterona je skoraj nemogoče, da bi ženske dosegle tako prekomeren učinek.

Za ohranjevanje forme potrebujete članstvo v telovadnici

Vaje z lastno telesno težo in vodeni treningi so med najbolj priljubljenimi zadnje čase. Razlogi za to so dobri. Vaša vadba je lahko boljša in bolj učinkovita, kadar zanjo uporabljate lastno telo. Možno pa je, da ne boste vedeli, kako svojo težo pravilno uporabljati, zato ne oklevajte in povprašajte strokovnjaka. Hkrati pa lahko delate na več mišicah in kotih svojega telesa in tako nimate več izgovora. Potegnite na plan podlogo in telovadite v svoji dnevni sobi!

Če to deluje na njej, bo delovalo na meni

Vsako telo je drugačno. Ne glede na vse obljube o čudežnih vadbah je najbolj pomembno to, da vadba ustreza vašemu telesu. To je tisto, kar učinkuje, in nič drugega. Še bolj pomembna sta rutina in vztrajanje. Vpletite vadbo v svoj življenjski slog, zavežite se k izpolnjevanju tedenskega urnika, da dosežete svoje cilje.

Izguba teže bo opazna

To je le mit, ki pa je uspešno prestal preskus časa, tudi po tem, ko je bilo vedno znova naznanjeno, da je popolnoma napačen. Zato pa nikar ne izbirajte določenih predelov telesa, na katerih si želite zmanjšati maščobo in se potem posvečati le temu delu. Počepi ne bodo delovali le na vaši zadnjici, trebušnjaki niso tu samo za zmanjševanje obročkov maščobe okrog pasu. Maščobe lahko pokurite s kombinacijo kardio vadbe in vadbe za moč, ki zmanjšuje celotno vsebino maščobe v vašem telesu, v povezavi z zdravo prehrano, ki je prav tako nikakor ne smete zanemariti.

Povejte svoje mnenje - kometirajte