Padci zaradi demence?

Spoštovani, zanima me, ali sta tudi vrtoglavica in padanje po tleh lahko posledica Alzheimerjeve bolezni. Poleg težav, ki jih ima mož s spominom, se mu namreč v zadnjem času dogaja še to, da se mu zvrti, popustijo mu noge in pade. To se dogaja zlasti v jutranjem času, čez dan je bolje. Bil je pri nevrologu, vendar vzroka težav niso odkrili. V zadnjem času tudi zelo malo je in veliko spi. Bolezen so mu ugotovili pred tremi leti. Jemlje zdravili Yasnal in Ebixa, kot srčni bolnik pa tudi zdravila proti strjevanju krvi, vendar vse že dalj časa, tako da bi bile nove težave težko povezane z jemanjem zdravil. Nam lahko kaj svetujete? Se moramo z novimi težavami kar sprijazniti ali mu lahko še kaj pomagamo? Zahvaljujem se za odgovor.

Marija

Demenca in padanje

Vrtoglavica in padci niso značilni del Alzheimerjeve bolezni, kljub temu pa se ne pojavljajo ravno redko. So pa padci pogosti pri drugi obliki demence, to je demenca z Lewyjevimi telesci. Vrtoglavice in posledično padci imajo sicer številne vzroke.

Že same starostne spremembe, zaradi katerih se zmanjšuje občutek za ravnotežje, povečajo verjetnost padcev. Če so pridružene telesne bolezni, ki poslabšajo prekrvljenost možganov, je možnost za padce še večja. Na padce tako lahko vplivajo tudi motnje srčnega ritma.

Verjetnost za padce se poveča tudi pri oslabelem vidu, nezadostno osvetljenem prostoru in tako dalje.

Če nevrolog ob pregledu ni mogel ugotoviti vzroka težav, je težko najti vzrok na podlagi tega kratkega opisa. Vprašanj je namreč še veliko. Glede na to, da se težave pojavljajo zlasti v jutranjem času, bi bilo dobro vedeti, kako je ponoči. Ali dobro spi? Ali dovolj pije? Ali vzame zvečer morda še kakšna zdravila? Kdaj sicer jemlje omenjena zdravila? Prav tako ni jasno, kakšne težave ima s srcem.

Zato bi za zdaj lahko priporočal le spremljanje krvnega tlaka in frekvenco srca zjutraj in v teku dneva, vaje za ravnotežje ter morda še posvet pri kardiologu.

Doc. dr. Aleš Kogoj, dr. med., specialist psihiatrije

Povejte svoje mnenje - kometirajte