Pistacije – zdrav in okusen prigrizek

Si med večjimi obroki pogosto privoščite tudi prigrizke? Če radi posegate predvsem po manj zdravih živilih, so lahko odlična alternativa izjemno okusne pistacije, ki sodijo med najbolj zdrave vrste oreščkov. Obenem pa je to tudi ena najstarejših znanih vrst – ljudje naj bi poznali pistacije že okoli leta 6000 pred našim štetjem, njihova domovina pa je Azija, predvsem območje današnjega Irana in Iraka.

Pistacije - zdrav prigrizek

Pest pistacij vas bo oskrbela s številnimi pomembnimi hranili – z zdravimi maščobnimi kislinami, beljakovinami ter z mnogimi vitamini in mineral. Za povrh pa imajo pistacije najmanj kalorij med vsemi oreščki. Seveda je priporočljivo, da izberete čim bolj naravno obliko pistacij – torej nesoljene in neoluščene. Tako si lahko obetate ogromno pozitivnih učinkov na vaše zdravje. Skrajni čas je torej, da zamenjate nezdrave prigrizke z zdravimi. Pistacije so vsekakor odlična izbira!

Pistacije so zelo koristne za vaše srce

Podobno kot pri mnogih drugih vrstah oreščkov lahko tudi pri pistacijah govorimo o blagodejnem učinku na naš srčno-žilni sistem. Uživanje pistacij lahko zmanjša raven slabega holesterola v telesu, pogosto imenovanega tudi LDL-holesterol. Po drugi strani pa lahko s pomočjo pistacij zvišamo količino dobrega holesterola (HDL). Pomembne so predvsem nenasičene maščobne kisline, fitosteroli in antioksidanti, ki jih vsebujejo pistacije.

Dober prigrizek za ljudi na dieti

Pistacije niso samo izvrstna izbira, če želite narediti nekaj dobrega za svoje zdravje, ampak je to odličen prigrizek tudi za vse, ki poskušate izgubiti odvečne kilograme. Namesto da uživate »prazne kalorije« oziroma živila, po katerih boste najverjetneje že zelo hitro lačni, si raje privoščite pest pistacij. To bo poskrbelo za precej daljši občutek sitosti, saj bodo pistacije oskrbele vaše telo s pomembnimi beljakovinami in zdravimi maščobami. Obenem pa kalorični vnos ne bo previsok.

Zmanjševanje tveganja za degeneracijo rumene pege

V pistacijah najdemo tudi dve pomembni vrsti antioksidantov, ki ju uvrščamo med karotenoide, in sicer lutein in zeaksantin. Gre za antioksidanta, ki sta še posebej pomembna za zdravje naših oči. Z uživanjem pistacij lahko tako zmanjšamo nevarnost za degeneracijo rumene pege, ki je pri starostnikih zelo pogosta težava.

Uživajte pistacije za lepo kožo

Z uvrščanjem pistacij v svojo prehrano lahko naredite tudi nekaj koristnega za svojo kožo. Še posebej v primeru, da je vaša koža zelo suha. Maščobe v pistacijah poskrbijo za blaženje tovrstnih težav. Tako ni presenetljivo, da so pistacije oziroma izvlečki iz teh oreščkov tudi pogosta sestavina kozmetičnih izdelkov.

Boljša absorpcija železa

Verjetno veste, da je za dobro absorpcijo železa zelo pomembno, da v svojo prehrano vključite tudi čim več živil, bogatih z vitaminom C. Vendar pa omenjeni vitamin ni edino hranilo, ki lahko vpliva na absorpcijo železa. Med drugim je zelo pomemben tudi baker – mineral, ki ga lahko v večjih količinah najdemo prav v pistacijah. Če boste redno uživali pistacije, lahko tako torej tudi zmanjšate možnosti, da bi prišlo do slabokrvnosti.

Pistacije – naravni afrodiziak?

V tem primeru sicer ne gre za neposredni vpliv na zdravje, vendar je zanimiv podatek, povezan s pistacijami, zagotovo tudi ta, da so jih v preteklosti zelo pogosto uporabljali za povečevanje libida. Pistacije naj bi bile pravzaprav ena najboljših izbir, ko gre za živila, ki bi jih bilo mogoče označiti za naravni afrodiziak.

Povejte svoje mnenje - kometirajte
Deli
Karmen Jordan
Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.