Pomarančni sok ni tako zdrav, kot si mislite

Med vsemi sokovi se verjetno pomarančnega popije največ. Pijemo ga tako zjutraj kot zvečer pa tudi po naporni vadbi. Čeprav mu pripisujejo številne zdravilne učinke, pa temu ni vedno tako, če s pitjem pretiravamo.

Pomarančni sok

Pomarančni sok zvišuje nivo krvnega sladkorja

Ker ima nizek glikemični indeks, počasi povečuje nivo sladkorja v krvi. Čeprav je to ena od koristi pitja pomarančnega soka, pa pretirano pitje dejansko pripelje do glukozne obremenitve in visokega vnosa ogljikovih hidratov. Zaradi tega se nivo sladkorja kar nenadoma dvigne, kar seveda ni dobro.

Ker pomarančni sok ne vsebuje veliko vlaknin, vas ne bo prav za dolgo nasitil. To preprosto pomeni, da boste hoteli več hrane, predvsem ogljikovih hidratov, in se utegnete celo zrediti. Če pijete pomarančni sok ves dan, imate verjetno tudi veliko energije (ta je v direktni povezavi z nivojem sladkorja v krvi). Vaše telo lahko postane celo odvisno od pomarančnega soka. To privede do neskladij v nivoju energije. Tako lahko postanete bodisi letargični bodisi hiperaktivni.

Pomarančni sok lahko povzroči poškodbo sklenine in zob zaradi kislin in sladkorja, ki jih vsebuje. Vsebuje veliko količino vitamina C, ki je potreben za sintezo telesnih tkiv, zdravljenje ran in strjevanje krvi. Preveč vitamina C pa povzroča toksičnost, ki lahko pripelje do ledvičnih kamnov. Pretirano pitje pomarančnega soka namreč povzroči zakisanost urina in poveča koncentracijo oksalne kisline, kar privede do nastanka kamnov.  Poveča tudi tveganje za osteoporozo. Vitamin C je nujen za zadostno presnovo kalcija v telesu. Optimalne meje krepijo naše kosti. Če pa je vitamin C telesu stalno dovajan, lahko kosti izločajo vse več kalcija za presnovo in povečajo tveganje za osteoporozo.

Preveč vitamina C lahko škoduje zdravju!

Prav tako pa zaradi prevelike količine vitamina C pride do zastrupitve z železom. Vitamin C potrebujemo, da se oblika železa, ki je telo ne more absorbirati, spremeni v obliko, ki jo telo lahko absorbira. Zagotavlja tudi absorpcijo železa v tanko črevo.  Prevelika količina vitamina C pa pripelje do povečane absorpcije železa v telesu,  kar ogroža druge organe, posebej ledvica, pa tudi jetra, trebušno slinavko, celo možgane v najhujših primerih.

Če že pijete pomarančni sok, naj bo ta čim bolj naraven. Najbolje je, če si ga ožamete sami oziroma ga ne kupujete.

Povejte svoje mnenje - kometirajte