Kako pravilno spati?

Položaj, v katerem spimo, je enako pomemben kot drža telesa podnevi, če se hočemo izogniti bolečemu hrbtu. Idealno je spati na hrbtu ali na strani, tako da je hrbtenica v isti liniji kot vrat. Izogibamo se položaju zarodka ali spanju na trebuhu. Za zmanjšanje pritiska na hrbtu uporabimo blazino. Izberimo vzmetnico, ki je ravno prav trda, da podpira hrbet. Pazimo pa tudi, kako vstanemo iz postelje, kajti tudi to lahko povzroča bolečine v hrbtu in nas zavira pri dnevnih opravilih.

Pravilno spanje

Ni torej dovolj samo, da pazimo, da stojimo čim bolj pokončno, in da pazimo, da pravilno sedimo. Če smo bolj nagnjeni k težavam s hrbtom, četudi samo občasno, ne smemo zanemariti položaja, v katerem spimo. Spanec naj bi nas sprostil. Če ne najdemo pravega položaja in če ne spimo v dobrem okolju, to lahko povzroči hude težave za našo hrbtenico in vrat. V ZDA se kar 31 milijonov ljudi pritožuje zaradi bolečin v hrbtu. Pri večini ne gre za kakšno specifično bolezen, kot je denimo artritis. Pomislite samo, koliko časa v življenju spimo, spimo skoraj tretjino dneva. Zato je skrb za hrbtenico, ko spimo, še kako pomembna.

  1. Ne spite v položaju zarodka ali na trebuhu, ker to zaradi dodatnega, nepotrebnega pritiska lahko privede do bolečin v sklepih, mišicah, kolkih in seveda hrbtenici sami.
  2. Ležimo na hrbtu. Na hrbtu spi samo 8 odstotkov ljudi. Če ste med njimi, imate srečo. To je namreč optimalen položaj za naš hrbet, saj so glava, vrat in hrbet v nevtralnem položaju. Na teh mestih ni dodatnega pritiska.
  3. Če ne morete spati na hrbtu, si izberite eno stran. Na eni strani spi 15 odstotkov ljudi. Tudi v tem položaju je hrbtenica podaljšana, noge in trup so bolj ali manj naravnost, se pravi, da so poravnani s hrbtom, torej prihaja do minimalnega pritiska in je verjetnost, da prihaja do bolečin v vratu in v hrbtenici, manjša.
  4. Izberimo srednje trdo žimnico. Žimnica naše bolečine lahko še poslabša, prava pa pripomore, da se te zmanjšajo ali celo izginejo. Ameriška zveza kiropraktikov priporoča srednje trdo žimnico, ki omogoča, da se hrbtenica čim manj ukrivi. To zmanjša pritisk na določenih delih hrbtenice.
  5. Pravilno uporabimo blazino. To še posebej velja za ljudi, ki so bili desetletja vajeni spati v enem položaju, na primer na trebuhu. Tudi če se trudijo spati na hrbtu, bodo ponoči nevede spet zamenjali položaj v starega, dobro znanega. Takrat nam pride še posebej prav blazina. Če se odločimo, da bomo poskusili spati na hrbtu, dajmo blazino pod spodnji del abdomna. Tako se bo hrbtenica bolje poravnala. Če ležimo na strani in želimo zmanjšati pritisk na hrbtenico, nam bo pomagala blazina med koleni. Če radi spite na hrbtu, pa si boste še dodatno pomagali, če date blazino pod kolena.
  6. Pravilno vstanite iz postelje. Gibi naj bodo počasni in blagi. Prevalimo se na eno stran in se počasi potisnemo z rokama navzgor, medtem ko zavihtimo noge s postelje. Ne priklonimo se od pasu navzdol, ko vstanemo, ker tako lahko poškodujemo hrbet.

Preverite tudi, kako izbrati dobro ležišče zase.