Kako naj hrana postane naš prijatelj, ne sovražnik

Jesti uravnovešeno ne pomeni, da moramo jesti hrano, ki nam ni všeč in v količinah, ki nas ne nasitijo. Preproste stvari, kot je recimo ta, da zamenjamo določeno vrsto hrane z bolj zdravimi »nadomestki«, drugačen način priprave in postrežbe hrane, to, da se pocrkljamo s posebnimi priboljški, vse to lahko izboljša naš način prehranjevanja brez nepotrebnega žrtvovanja.

Zdrava hrana

Nekaj namigov za bolj zdravo prehranjevanje

  1. Jutranji kavi se vam ni potrebno odreči, le drugače jo naročite: uporabite manj mastno mleko ali rastlinski napitek pa bo!
  2. Ne odrecite se ogljikovim hidratom, le odločite se za polnozrnata živila: kruh, testenine. Pa ne pozabite na žitarice, rjavi riž, ovsene kosmiče.
  3. Ne ukvarjajte se preveč z uravnovešeno zelenjavno in sadno prehrano, samo posezite po različnih barvah. Različne barve vsebujejo različna hranila. Rdeča, na primer v paradižniku ali redkvici, pomeni likopen, oranžna, recimo pomaranče, betakaroten.
  4. Ne odrecite se najljubši hrani, samo drugače jo pripravite: pecite jo, kuhajte ali jo pripravite na pari. Cvrtju se odrecite, ko je le mogoče.
  5. Jejte bolj počasi: to bo pomagalo pri prebavi in hitreje boste vedeli, kdaj ste siti. Nekateri strokovnjaki celo predlagajo, da bi jedli s paličicami, kar naj bi nas prisililo, da jemo počasneje.
  6. Ne odrecite se najljubšim pijačam, le razmislite, kako pogosto si jih privoščite. Gazirane in energijske pijače imajo veliko sladkorja in kalorij. Saj že veste: voda je najboljša izbira!
  7. Hrano postrezite na manjšem krožniku, tako boste porcije lažje kontrolirali in se vam s točnimi količinami in kalorijami sploh ne bo potrebno preveč ukvarjati.
  8. Ne odrecite se testeninam. Samo dodajte jim več zelenjave. Tudi bolj siti boste.
  9. Ni se treba odreči jajcem, samo več beljakov pojejte. Eno jajce na dan poleg tega ne poveča tveganje za srčna obolenja, je pa res, da rumenjaki vsebujejo nasičene maščobe.
  10. Ne odrecite se najljubšim izdelkom, le izberite take z manj natrija.
  11. Ne odrecite se prigrizkom. Samo bolj zdrave izbirajte. Ne gre drugače, sadje in zelenjava sta boljša od čokolade, vsaj kar zadeva zdravje.
  12. Ne črtajte sadja z jedilnika, samo popijte manj sadnih sokov. Celo sadje ima pač več vlaknin kot sok tega sadja, počutili se boste bolj siti in zaužili manj kalorij.
  13. Restavracije še naprej obiskujte, le drugače naročajte. Predjed si lahko razdelimo, na primer, nekaj obroka si lahko prihranimo za pozneje ali si za glavno jed naročimo kaj, kar je v bistvu mišljeno kot priloga.
  14. Ko bo čas za čips, si ne odnesite vse vrečke v dnevno sobo. S čipsom napolnite samo manjšo skledo in takoj na kavč.

Preberite si tudi, kako v 6. korakih zmanjšamo željo po nezdravi hrani.