Se zbujate sredi noči?

Včasih se zbujamo preprosto zaradi temperature v spalnici. Saj veste, soba ne sme biti ne prevroča ne premrzla. Telesna temperatura vam mora malce pasti, da ste pripravljeni na spanje. Če se zbudite prepoteni, niste pokriti in menite, da mora nositi pižamo iz bolj lahkih materialov, spremenite sobno temperaturo. Podobno velja, če vas zebe. Idealna temperatura za spanje je med 15 in 19 stopinj Celzija, za otroke pa med 18 in 21 stopinj.

Zbujanje ponoči

Staranje?

Večina ljudi med spanjem proizvaja manj urina, kar omogoča od 6 do 8 ur neprekinjenega spanca. Če pa čutite potrebo, da morate na stranišče vsakič, ko se zbudite, zvečer manj pijte, posebej ne diuretikov, ko sta kava in čaj. Če se nič ne spremeni, gre morda za prikrito zdravstveno težavo, kot so uroinfekt, težave z ledvicami, povečana prostata, diabetes. Vsekakor obiščite zdravnika.

Morda se ponoči zbujate zato, ker se – starate. Morda tudi težje zaspite, a potem zgodaj vstanete. V povprečju se starejši ljudje zbudijo trikrat do štirikrat na noč. Večkrat morajo na stranišče, so tesnobni in jih kaj boli. Zaradi teh težav sicer lahko jemljete uspavalne tablete, a samo, če se prej posvetujete z zdravnikom. Posebej še, ker je potrebno videti, kako so te tablete skladne z drugimi zdravili, ki jih jemljete, in ker se z njimi lahko zasvojimo. Če so težave s spanjem povezane z depresijo in anksioznostjo, vam lahko pomagajo. Sicer pa se skušajte izogniti popoldanskemu dremežu, gledanju televizije pred spanje. Spijte kozarec toplega mleka in nikar ne pijte kave nekaj ur pred spanjem.

Prav tako nikakor ne pijte alkohola. Ta vas sicer uspava, a ko ga metabolizem predela, je spanec precej manj miren. Premetavali se boste in boste celo bolj budni, kot če alkohola ne bi pili. Če se ponoči zbujate vsakič, ko pijete alkohol, je ta vsekakor vzrok za vaše težave.

Nemirne noge in refluks

Spalna apneja je lahko še en vzrok nočnega zbujanja. Vaše telo trzne iz gole potrebe po preživetju, ko pride do padca nivoja kisika. To se običajno zgodi sredi noči. Če odkrijete, da imate s tem težave, poiščite zdravniško pomoč.

Zbujate pa se lahko tudi zaradi sindroma nemirnih nog: nehajte kaditi in piti alkohol, spremenite spalne navade, masirajte noge, zmerno telovadite, privoščite si toplo kopel. Nekateri si boste lahko pomagali z jemanjem železa.  Ali pa se zbujate zaradi refluksa: v tem primeru se držite urnika spanja, ne dremajte po obedih (ker to poslabša simptome), pred spanjem pojejte kaj lahkega, ne pijte alkohola, ne kadite in ne pijte kave vsaj osem ur, preden greste spat.