Vadba v zimskem času – 1. del

Pozimi ni lahko vaditi na svežem zraku, saj je pogosto ta zrak še preveč svež, vendar vadba v zimskem času je vseeno priporočljiva. To lahko gibanje otežuje, predvsem tistim, ki bi se radi držali svoje rutine ali izvajanja določenega programa tudi takrat, ko okrog vogala privihra zima. Pomanjkanje svetlobe, mrzlo vreme in močna želja, da bi ostali v svoji lepi topli postelji so faktorji, ki bodo vsekakor delovali proti vam, ko se boste skušali osredotočiti na vadbo.

zimska telovadba

Pozimi se vseeno ponujajo različne dejavnosti na prostem, kot so tek na smučeh, krpljanje po snegu in smučanje, vendar vsi nimamo dostopa do teh vrst gibanja ali pa v njih ne uživamo enako kot drugi. To lahko hitro pomeni, da ste bodisi v zaprtih prostorih bodisi drgetate na prostem, pogosto pa tudi izvajate dobre stare vadbe, ki ste jih morda že siti.

Ključ do motivacije za gibanje v zimskem času se skriva v dveh dejstvih. Najprej mora biti izvajanje te vadbe tako enostavno, kot je le mogoče, potem pa si morate biti pripravljeni priznati, ko vam z vadbo postane dolgčas in naredite spremembe še preden res izgubite zanimanje. Obstajajo tudi načini, kako udobno vaditi tudi med zimo in te vam bomo predstavili v naslednjih dveh člankih.

1. Zelo dobro se ogrejte

Kadar je mrzlo, so lahko vaše mišice še dodatno zategnjene in zakrčene, kar naredi vadbo neprijetno in s tem poskrbi, da ste bolj dovzetni za poškodbe. V toplejših mesecih si lahko privoščite krajše ogrevanje, a kadar je mrzlo, boste morda potrebovali nekaj več časa, da poženete kri po telesu.

Poskusite z dinamičnim ogrevanjem in ne izgubljajte časa s stoječim raztezanjem, pač pa se osredotočite na vadbo, ki vas čaka in telo zanjo pripravite. Če začnete s hojo, hodite hitro, dokler ne začutite, da vam je topleje. Če boste vadili na prostem, se ogrejte, preden odidete, saj je veliko lažje iti v boj z nizkimi temperaturami, če je vaše telo toplo. Lahko naredite nekaj krogov okrog hiše ali bloka ali pa se poganjate gor in dol po stopnicah. Poskrbite le, da se ne prepotite preveč, saj lahko v nasprotnem primeru dobite kak prehlad. Lahko pa tudi skočite pod vročo prho.

Obstaja pa tudi možnost, da se preprosto počasi lotite prehoda med posteljo in aktivnostjo in se ogrejete na bolj lahkoten način, recimo z jogo.

2. Potisnite oblačila v sušilnik za perilo

Če vadite zjutraj in se težko prisilite, da bi skočili iz tople postelje, dajte zvečer oblačila za vadbo v sušilnik za perilo. Ko vstanete, za nekaj minut obrnite gumb na sušilcu. Veliko lažje je začeti vaditi, če imate na sebi topla oblačila, ki vas takoj malce pogrejejo.

3. Vadite na prostem

Če ste nenaklonjeni zimskim temperaturam, vas najbrž prav nič ne vleče na hladni sveži zrak, vendar pa vam prav sveži zrak zelo koristi v vsakem letnem času.

Morda lahko začnete z izmenično hojo ven in noter. Najprej se ogrejte v hiši, potem se podajte ven za petminutno hojo ali tek. Potem se vrnite v hišo za deset minut, da se ogrejete in spet izmenjavajte lokacijo. Lahko pa polovico vadbe opravite znotraj, polovico pa zunaj. Predlagamo, da v tem primeru vadbo zaključite zunaj, najboljši način za kurjenje dodatnih kalorij pa je ta, da si prihranite pet minut na koncu za hiter tek ali zelo hitro hojo.

Najbrž najbolj nepriljubljena vadba, a zelo učinkovita, pa je tudi kidanje snega. Izvrstna aktivnost za celo telo in zelo dober način za ogrevanje”!