Vaje za moč lahko močno znižajo tveganje za prezgodnjo smrt

Znano je, da lahko aerobna telesna aktivnost, na primer tek, hitra hoja, plavanje, kolesarjenje ipd., pripomore k zmanjševanju nevarnosti za srčno-žilna in druga obolenja, ki predstavljajo povečano tveganje za prezgodnjo smrt. Anaerobna vadba, ki se nanaša predvsem na vaje za moč, pa doslej ni bila deležna tolikšne pozornosti, ko je šlo za vprašanje zdravja.

Tako so marsikoga presenetili izsledki avstralskih znanstvenikov z univerze v Sydneyju. Ti so pred kratkim poročali o zaključku obsežne študije, v okviru katere so preučili podatke več kot 80.000 posameznikov, starih nad 30 let. Na podlagi te analize so ugotovili, da obstaja visoka korelacija med rednim izvajanjem vaj za moč in nižjim tveganjem za zgodnjo smrt. Pri posameznikih, ki so redno izvajali vaje za moč, se je znižala celo umrljivost zaradi različnih oblik raka.

Fitnes

Kombinacija aerobne in anaerobne vadbe najboljša tudi za zdravje

Vaje, namenjene krepitvi naših mišic oziroma povečevanju moči, se zdijo marsikomu prenaporne. Tako tudi v fitnesu mnogi raje izberejo naprave za tek, kot da bi se lotili dvigovanja uteži. Vendar pa izsledki nedavne študije nakazujejo, da so lahko vaje za moč prav tako pomembne za ohranjanje dobrega zdravja kot aerobna vadba. Po številnih študijah, ki so se osredotočale predvsem na povezavo med aerobno telesno aktivnostjo in našim zdravjem, se zdi tako obsežna raziskava pomemben doprinos k bolj celostnemu pogledu na vadbo. Znano je, da je za ohranjanje dobrega zdravja nujno tudi redno gibanje, vendar vse kaže, da ni povsem vseeno, katero obliko telovadbe izberemo, če želimo doseči optimalne rezultate. Najboljša naj bi bila tako kombinacija obojega, torej tako aerobne vadbe kot vaj za moč.

Nujno sistematično spodbujanje prebivalstva, tudi ko gre za vaje za moč

Raziskovalci so pri primerjavi podatkov upoštevali tudi določene spremenljivke, na primer starost udeležencev, njihov spol, splošno zdravstveno stanje in druge vsakodnevne navade, ki bi lahko vplivale na njihovo zdravje. Upoštevanje teh dejavnikov – poleg osrednjega, pogostost izvajanja vaj za moč – je tako povečalo zanesljivost končnih ugotovitev. In kaj natančno so raziskovalci ugotovili? Pri tistih udeležencih, ki so redno izvajali tudi vaje za moč, naj bi bilo tveganje za prezgodnjo smrt zaradi najrazličnejših vzrokov manjše za 23 odstotkov. Občutno pa se je zmanjšala tudi verjetnost za raka – in to za kar 31 odstotkov. Ni sicer mogoče govoriti o povsem nedvoumni vzročno-posledični povezavi, vendar je korelacija tako visoka, da raziskovalci upajo, da bodo njihove ugotovitve spodbudila čim večje število nadaljnjih raziskav. Obenem pa menijo, da je tako visoka korelacija zagotovo tudi razlog, zaradi katerega bi bilo smiselno bolj sistematično spodbujanje prebivalstva k izvajanju vaj za moč.

Obisk fitnesa v resnici sploh ni potreben

Mnogi ob vajah za moč najprej pomislijo na obisk fitnesa. Vendar pa v resnici ne potrebujete nikakršne posebne opreme. Vaje za moč namreč niso nujno povezane z dvigovanjem uteži – mnoge lahko izvedete kar doma, zgolj z lastno težo. V to kategorijo na primer sodijo trebušnjaki, sklece ipd. Če torej zaradi kakršnih koli razlogov ne sodite med največje ljubitelje fitnesa, to ni izgovor, da ne bi vsaj nekaj časa, ki naj bi bil namenjen telesni vadbi, posvetili tudi vajam za moč.

Povejte svoje mnenje - kometirajte
Deli
Karmen Jordan
Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.