Vadba pred zajtrkom vam pomaga izgubiti dodatno težo

Zdravniki in drugi strokovnjaki sicer pogosto opozarjajo, da ni pametno oditi od doma brez zajtrka v želodčku in da nikar ne poskušajte z večjim naporom pred zajtrkom, a zdaj britanski raziskovalci trdijo, da vam vadba pred zajtrkom lahko pomaga izgubiti dodatno težo.

jutranja telovadba

Prazni želodčki

Če se odpravljate v telovadnico ali pa na tek v gozd v upanju, da bi izgubili nekaj teže, poskusite to storiti še pred zajtrkom. Britanska raziskava je pokazala, da je vadba pred prvim dnevnim obrokom bolj učinkovita kot po njej.

Ne le, da znojenje na prazen želodec pokuri več telesne maščobe in vam pomaga izgubiti dodatnih nekaj centimetrov okrog pasu, pač pa tudi pomaga pri bolj učinkovitem znižanju maščob, ki mašijo arterije.

Čeprav so koristi vadbe znane, ljudje niso bili prepričani ali je bolje, da se tega lotijo na prazen ali poln želodec. Dr. Jason Gill, ki je vodil raziskavo na univerzi v Glasgowu, je dejal, da je vadba sama po sebi dobra, vendar sta lahko kakršnokoli gibanje ali katerakoli vadba pred zajtrkom v dodatno korist pri izgubi kilogramov, saj to prisili telo, da se zanese na svoje zaloge maščobe za energijo.

Za izgubo teže

»Ko ljudje govorijo o izgubi teže, v resnici mislijo na izgubo maščobe,« pravi Dr. Gill. Deset ljudi se je udeležilo raziskave in trikrat obiskalo laboratorije na Inštitutu za srčno-žilne bolezni in medicinske znanosti na Univerzi v Glasgowu in vsakič so pojedli zajtrk. Na prvem obisku niso izvajali nobene vadbe. Na drugem so šli na enouren živahni sprehod pred zajtrkom, na tretjem pa po zajtrku.

Tisti, ki so se gibali, so seveda pokurili več maščobe kot tisti, ki so le posedali okoli. In tisti, ki so šli na sprehod pred zajtrkom, so porabili 33 odstotkov več maščobe kot tisti, ki so se nanj odpravili po jedi. Testi so prav tako pokazali, da so tisti, ki so se gibali pred zajtrkom, imeli večji padec krvnih maščob, ki povečujejo tveganje za bolezni srca.

Dr. Gill pa pravi, da ni nujno, da zajtrk pojeste šele po vadbi, če se mu ne morete odpovedati. »Največja razlika je med tistimi, ki ne počnejo ničesar in tistimi, ki se gibljejo vsaj malo. Če se lotevate vadbe, da bi izgubili nekaj kilogramov, imate rahlo prednost, če se gibljete na tešče. A če ugotovite, da vam ni prijetno in da ne morete vaditi, dokler nimate nečesa v želodcu, potem to storite kasneje. Vseeno boste veliko naredili zase.«