Ayurvedski nasveti za hujšanje

Ajurveda pomeni »znanje o življenju«. Poleg tega najbrž veste tudi, da je to že več kot 5000-letni medicinski sistem, ki so ga ustvarili modreci starodavne Indije. Pri tej vedi ne gre le za mešanje zelišč, pač pa daje podrobna navodila o tem, kako zdraviti telo, izboljšati um in najti ravnotežje v našem spreminjajočem se okolju. Kar pa je seveda ključ tudi do bolj zdrave telesne teže.

ayurveda

Oblikovanje svojega načina življenja, da bi našli harmonijo, je ključnega pomena in ajurvedski zdravniki pomagajo pacientom, da dosežejo več kot le to. Nekateri med njimi imajo zanimiv pogled tudi na prekomerno težo. Če imate preveč ali pa premalo kilogramov, to pomeni, da ste neuravnoteženi. Zato poučujejo o načinih uravnoteženja na vseh področjih vašega življenja, vključno s hrano, duševnim počutjem, spanjem in telesno aktivnostjo. Zato z vami danes delimo nekaj nasvetov, ki jih ajurvedski zdravniki z veseljem dajejo svojim pacientom.

Srkajte toplo vodo

Medtem ko drugi žvečijo koščke pregrešne čokolade, srkajte kratke požirke zelo tople vode z limono. To je stari ajurvedski način za uravnoteženje telesa in pomirjanje prebave. Dodajte rezino limone, saj je znana po tem, da v črevesju vse uredi. Na dan posrkajte tri do štiri skodelice vroče vode z limono, da se boste počutili bolj site in tudi premagali hrepenenje po sladkarijah. Če nimate limone, bo tudi limeta v redu.

Kosilo naj bo vaš največji obrok dneva

Ne le v ajurvedi, pač pa tudi v večini drugih tradicionalnih kultur, se večerja šteje za dodaten obrok, celo bolj podoben juhici ali čemu manjšemu. Nikoli ni glavni obrok. To naj bo tudi vaše vodilo. Glavni obrok je bil običajno zaužit v zgodnjih popoldanskih urah, večerja pa je bila po navadi bolj lahka. Naša prebava je prav tako najmočnejša v popoldanskih urah, saj je to čas, ko je »pita« oziroma element ognja najbolj aktivna.

Ste že kdaj slišali star pregovor, da boste imeli nočne more, če boste šli v posteljo s polnim želodcem? Ni čudnega, glede na to, da obrok pred spanjem zažene vaš metabolizem, kar pa bo povzročilo, da bo vaše telo nemirno in boste zato težje zaspali. Tudi možgani bodo v tem primeru postali hiperaktivni, čeprav nobena od teh trditev nima potrditev medicinskih študij. Prav tako je popoldan najboljši čas za kavo ali majhno sladico.

Boj proti sladkorju: raznolikost!

Hrepenenje po sladkem pomeni, da telo pravzaprav pogreša nekaj drugega. Glede na ajurvedo ljudje, ki imajo močno hrepenenje po sladkem, nimajo uravnotežene prehrane in morajo vanjo vključiti dovolj živil iz vseh skupin »šestih okusov«, vključno s kislim (lahko poskusite kar z limonino vodo zgoraj), slanim, pikantnim oziroma pekočim (vroči čiliji), grenkim (listnato zelenjavo, kot sta ohrovt in špinača, olive, grenivke in kakav), trpkim (oreh, kurkuma, šipek, rabarbara) in seveda sladkimi živili (žitarice, stročnice, mleko in mlečni izdelki, škrobna zelenjava). Torej se prepričajte, da ste v svojo prehrano dodali dovolj grenkega in trpkega za ravnovesje v vašem telesu.