Zdravi ste lahko ne glede na svojo težo

Poletje je pred vrati in mnogi se spet bolj kot sicer ukvarjajo s svojo težo. A ni nujno, da tudi tisti, ki imajo morda kakšen kilogram preveč, v bistvu niso zdravi. Številka na tehtnici je samo en faktor, pokazatelj našega zdravja. Obstajajo še številni drugi, kot je denimo krvni pritisk, raven holesterola in raven glukoze v krvi. Hkrati velja še nekaj: če ste suhi, to avtomatično še ne pomeni, da ste tudi zdravi.

Zdravo telo

Da bi ocenili, kako zdravi dejansko ste, potrebujete mnogo več kot tehtnico, namreč številne teste. Preden pa greste k zdravniku, da bi jih opravil, je tu nekaj osnovnih napotkov, da ga lahko ocenite sami.

Poslušajte svojte telo

Če jeste, ko ste lačni, in nehate jesti, ko ste siti, to sicer ne pomeni, da boste shujšali, se pa boste vsekakor počutili bolj zdravi.  Ko v telesu opazite spremembe, medtem ko jeste, pol ure po jedi in dve uri po jedi, boste spoznavali, kako različna vrsta hrane vplival na vas. Določena vrsta hrane vas bo ne samo nasitila za dlje časa, ampak vam ohranjala tudi raven energije. Zaradi druge boste napihnjeni in lenobni. Če boste to začeli spremljati, bo hrana dobila določeno funkcijo in postala vir užitka, zmanjšali boste količino hrane, ki vam ne koristi, začeli pa boste jesti tudi količine, ki jih vaše telo potrebuje.

Večina ljudi meni, da jedo zdravo, če jedo predvsem solate. A to sploh ni res. Raje se osredotočite na polnovredno in manj predelano hrano. Jejte kvinojo in rjavi riž namesto čipsa in kruha. Seveda ne pozabite na sadje in zelenjavo.

Bodite aktivni

Tudi če niste ves čas v telovadnici, vam lahko pomaga že, če greste namesto z dvigalom kamorkoli po stopnicah. Tudi to je vadba! Samo da ste vsak dan vsaj malce aktivni. To bo dobro za vaše telesno in duševno zdravje. V povezavi z njim je potrebno tudi obvladati stres. Potrudite se, da vas ne iztiri čisto vsaka stvar. In ne pozabite se pohvaliti. Čim večkrat.  Tako boste preprečili celo kronične bolezni.

Če vam nekaj veliko pomeni, vam vaše telesno počutje ne sme preprečiti, da tega ne bi storili. To je lahko nekaj tako preprostega, kot je igranje z otroki, ne da bi se počutili izčrpani, ali celo sodelovanje na krajših maratonih. Bodite realni: če menite, da boste do cilja prišli z nekaj vadbe, je velika možnost, da ste dobrega zdravja. Če ste dobrega zdravja, boste skratka zmožni početi tisto, kar hočete.

Tudi dobro spanje je pomembno

Je sploh potrebno poudariti, kako pomemben je spanec? Tudi če vam ne znese spati tistih idealni 8 ur (ta številka se sicer od posameznika do posameznika razlikuje), se potrudite, da ga boste dobili vsaj toliko, da ne boste utrujeni in ves dan sanjali o tem, kako bi glavo položili nazaj na blazino. Če smo zaspani, tudi nimamo dobrega občutka, ali smo res lačni ali ne, kar spet poruši naše ravnovesje.

In še nekaj: čisto v redu je, če se s hrano sem ter tja pregrešite! Zaradi kakšne tortice ali pomrita, ki si ga privoščite, se ne obsojajte. Če ne jeste ves čas nezdrave hrane, res ni nič takega, če se s pregrehami malce pocrkljate.

Povejte svoje mnenje - kometirajte