Vadba v zimskem času – 2. del

Zdaj, ko veste, kako se pravilno ogreti in kaj narediti, da se na začetku svoje vadbe postavite mrazu po robu, je čas, da vam predstavimo ključe, ki bodo delovali med samo vadbo. To niso triki, pač pa nasveti, ki vam bodo v teh mrzlih dneh prišli še kako prav.

telovadba v naravi

1. Čebulčkajte

Eno najpomembnejših pravil za varno zimsko vadbo se seveda nanaša tudi na oblačila. Nujno je, da se oblečete »kot čebula« in torej uporabite več plasti oblačil. Ne le, da vpliva na udobje, pač pa je pomembno tudi za zdravje.

Spodnja plast: Začnite z osnovno plastjo tanke tkanine, ki koži omogoča, da diha, vas hkrati greje in omogoča znoju, da izhlapi.

Srednja plast: Naslednji sloj oblačil naj bo nekoliko debelejši kot prvi in narejen iz tkanin, kakršna je denimo flis, da bo poskrbel, da ste suhi in da vam je toplo. Tu priporočamo kakšno jopico na zadrgo in hlače ali pajkice za tek.

Vrhnja plast: Za zadnjo plast si oblecite jakno, ki je odporna na veter in vodo in medtem še vedno diha. Ta vas bo ščitila pred vremenom in hkrati poskrbela, da vam ne bo prevroče.

Čebulčkanje je idealno tudi zato, ker lahko v primeru, da vam je prevroče, samo odstranite eno plast. Seveda pa ne pozabite na rokavice in kapo.

2. Poskusite nove vaje

Hkrati se lahko kaj hitro naveličate svoje vadbe, zato dobro opazujte svoje ‘navdušenje’ in če vam ga zmanjka, je morda čas, da poskusite nekaj drugega. Odpravite se na spinning, jogo ali pa TRX vadbo. Če se običajno udeležujete skupinske vadbe, se preizkusite v fitnesu in preučujte naprave. Če raje vadite doma, pa si kupite kakšne nove posnetke treningov ali pa preprosto poskusite različne skoke, poskoke, izpadne korake in še kaj drugega. Seveda ob svoji najljubši glasbi. Ne bojte se odtrgati iz stare rutine in poskusiti nekaj drugega, čeprav to nima enake intenzivnosti kot vaše običajne vadbe.

3. Spremenite zaporedje

Če so notranji treningi vaša priljubljena vadba v zimskem obdobju, vam bo hitro postalo dolgčas. Tudi različni stroji in dejavnosti v telovadnici lahko postanejo dolgočasni, če jih uporabljate ves čas. Da bi obdržali interes, poskusite premetati svojo vadbo in dajte priložnost novostim.

• Spremenite aerobno vadbo. Če ste nagnjeni k uporabljanju istih naprav, poskusite z mešano kardio vadbo. Izberite 5 različnih naprav in porabite na vsaki 5 minut ali pa izberite tri naprave in jim posvetite po petnajst minut. Takšen način naredi vadbo bolj zanimivo, imeli pa boste tudi občutek, da je krajša.

• Spremenite treninge za moč. Poskusite z eno vajo na napravi in se nato lotite vaje za isto skupino mišic s trakovi ali čem podobnim. Lahko pa začnete na koncu svoje običajne vadbe in jo izvajate v obratnem vrstnem redu. Seveda to ne velja za ogrevanje in raztezanje, ki naj ostaneta na istem mestu kot vedno.

• Spremenite in kombinirajte vadbe za moč z aerobno vadbo. Drug način za spremembo pa se skriva v krožnem treningu. Poskusite s petimi minutami na tekočem traku in potem minuto delajte počepe, pa se spet odpravite na eliptični trenažer, itd.

4. Nagradite se

Prav tako pomemben del vsake vadbe pa je tudi nagrajevanje oziroma pohvala. To lahko naredite s preprostimi spremembami, pa naj gre za deset minut sproščujoče prhe ali vroče kopeli, mirnega pitja kave ali karkoli drugega, kar vam da občutek, da ste naredili nekaj dobrega. Nagrajujete se lahko tudi tedensko in mesečno, vsakokrat, ko izpolnete načrt za vadbo in pa tudi ob koncu zime. To vam bo dalo zagon, da z zdravim načinom življenja tudi nadaljujete.

 

Povejte svoje mnenje - kometirajte