Mišični krči – pogosto se rešitev skriva v vitaminih in mineralih

Mišični krči, ki jih nekateri ljudje doživljajo zelo pogosto, so lahko povezani s hudimi bolečinami. Do nehotenih krčev lahko sicer prihaja pri različnih skupinah mišic – najbolj pogosti pa so verjetno mišični krči v nogah. Prav tako pa so lahko različni vzroki, zaradi katerih prihaja do tovrstnih krčev. Med najpogostejše sodi pretirana obremenitev mišic, predvsem v obliki pretiravanja s športno aktivnostjo, pred katero se nismo ustrezno razgibali in po kateri nismo poskrbeli za raztegovanje. Seveda so lahko mišični krči tudi posledica poškodb ali pa slabe prekrvavitve. Pogosto jih doživljajo nosečnice, v nekaterih primerih pa so lahko tudi simptom hipotiroze oziroma nezadostnega delovanja ščitnice. V mnogih primerih lahko sicer mišične krče močno omilimo, če si pri tem pomagamo z določenimi vitamini in minerali.

Mišični krči

Ko se pojavijo mišični krči, je najboljši ukrep pogosto povečan vnos magnezija

Verjetno najpomembnejši mineral za naše mišice je magnezij. Ko telesu primanjkuje omenjenega minerala, to pogosto pomeni tudi več težav z nehotenimi mišičnimi krči in bolečinami. Magnezij pa ni pomemben le za naše mišice, ampak tudi za živčni sistem. Če se torej spopadate s pogostimi mišičnimi krči, je eden prvih ukrepov zagotovo ta, da povečate vnos živil, bogatih z magnezijem. V to skupino na primer sodijo mandlji, banane, stročnice, bučna semena, tofu, polnozrnata žita, melasa in zelenolistna zelenjava. V primeru hujših težav z mišičnimi krči pa si lahko vsaj v prvi fazi pomagate tudi s prehranskimi dopolnili na osnovi magnezija. Še en koristen napotek: prehrana, ki vsebuje zelo veliko maščob, lahko oteži absorpcijo magnezija, zato lahko pride do pomanjkanja, tudi če je vnos omenjenega minerala sicer zadosten. Tako pazite, da z maščobami ne pretiravate. Da bi telo oskrbeli z zadostnimi količinami magnezija, si lahko pomagate tudi z oljem – tako se bo magnezij absorbiral skozi kožo. Koristne pa so lahko tudi kopeli z grenko soljo.

Pomen kalija, kalcija in natrija za naše mišice

Seveda pa magnezij ni edini mineral, ki lahko vpliva na delovaje naših mišic. Mišični krči so lahko včasih povezani tudi s pomanjkanjem kalija. Večje količine kalija najdemo v živilih, kot so banane, avokado, sladki krompir, korenje ipd. Paziti pa morate tudi na to, da ne pretiravate z natrijem, kar v večini primerov pomeni omejitev vnosa soli. S tem lahko namreč porušite ravnovesje med kalijem in natrijem. Seveda pa po drugi strani vnos natrija vendarle ne sme biti prenizek. Mišični krči so namreč pogosto povezani tudi z dehidracijo. Če se ob intenzivni športni aktivnosti močno preznojimo, je treba tako nadomestiti tudi izgubo soli. Za preprečevanje mišičnih krčev pa je pomemben tudi zadosten vnos kalcija, ki ga sicer povezujemo predvsem z zdravjem naših kosti.

Tudi vitamin D ima pomembno vlogo pri normalnem delovanju mišic

Podobno kot ob kalciju tudi ob vitaminu D najprej pomislimo na kosti. Vendar gre obenem za vitamin, ki je zelo pomemben tudi za mišice. Pri ljudeh, ki jim primanjkuje vitamina D, tako obstaja tudi večja verjetnost mišičnih krčev. Poskrbite torej, da boste vsak dan ujeli vsaj nekaj sončnih žarkov, po potrebi – oziroma če ne gre drugače – pa si lahko pomagate tudi s prehranskimi dopolnili.

Povejte svoje mnenje - kometirajte