Predporodni spanec in priprava na materinstvo

Že vrabci na strehi čivkajo, kako nosečnost vpliva na številne dele življenja bodoče mamice. Med zelo pogoste težave tako spada tudi nespečnost. Neredko nosečnice slišijo šale na ta račun, češ ali se pripravljaš na materinstvo? No, pa prav bodočim mamam pa takšen humor ni pri srcu, saj si želijo samo dobrega spanca in počitka, da bi bile bolje pripravljene na tisto štručko, ki prihaja.

Predporodni spanec

Kaj natanko drži nosečnice pokonci? Cel kup stvari. Mednje spadajo skrb za dojenčka, negotovost o spolu, spraševanje o pripravljenosti na odgovornost, ki jo dete prinaša in še in še. A ker je spanje pomembno tako za vas kot za vašega nerojenega otročka, vam bomo svetovali, kako naloviti dovolj Z-jev, da boste zadovoljni kot kakšna mačka iz stripa.

Spalna pravila v nosečnosti

Če boste zaspali na desni strani namesto na levi, se ne bojte, saj vas bo telo prebudilo in pripravilo do tega, da zamenjate položaj. Vsekakor pa spanje na levi strani izboljšuje pretok krvi in hranilnih snovi do posteljice in pomaga vašim ledvicam pri odpravljanju tekočin, ki lahko povzročijo otekanje rok, nog in gležnjev. Izognite pa se nenehnemu spanju na hrbtu v zadnjem delu nosečnosti, saj to s težo obremeni hrbtenico, črevesje in hrbtne mišice in vas spravlja v nevarnosti za boleč hrbet, hemoroide, prebavne motnje, slabo prekrvavitev in tudi težave pri dihanju.

Prvo tromesečje

Pogosto bodoče mame ugotovijo, da so največ časa za počitek porabile v prvih treh mesecih. Jutranja slabost (ki včasih traja cel dan) in vojna s hormoni, ki postavlja vaše telo (in živce) na dodatne preizkušnje čisto vsak dan, bosta odgovorni za to, da ne boste več sanjarili o počitnicah na peščeni plaži ob kristalnem morju, pač pa samo o svoji postelji. A spanje v prvem tromesečju ni tako preprosto, saj vas čaka veselje, ki mu mnoge mame pravijo »lulam na pet minut«. Ker maternica raste, pritiska na mehur, zato se potrudite, da boste pili dovolj tekočine čez dan in manj zvečer, da ne bo vaš spanec preveč moten. Ne pozabite na to, da je povsem možno, da se na poti v kopalnico sredi noči ob kaj spotaknete, zato poskrbite, da bo vse s poti, da boste na svojih nočnih poteh varni.

Če pa imate to srečo, da lahko zakinkate in si privoščite malo spanca povsod, kjer vam srce poželi, to tudi izkoristite. Tako lahko glavo za kratek spanec naslonite tudi na mizo, a ne pozabite na alarm, da ne zamudite kakega sestanka ali česa podobno pomembnega! Spanec pa vam bodo kratile tudi razbolele prsi, priporočamo pa tudi, da se čim prej navadite spati na svoji levi strani. Prej ko se boste navadili, bolje boste spali.

Drugo in tretje tromesečje

V drugem delu tromesečja je zadnji čas, da si omislite spalno blazino. Spanje je oteženo ne le zaradi skrbi, pač pa tudi zaradi velikega trebuha, bolečin v križu, krčev v nogah in tudi zmanjkovanja sape. Bolečine v križu in hrbtenici preprečite tako, da imate hrbtenico ves čas podprto z blazinami, proti krčem v nogah pa se zvečer raztegnite, da jih prekrvavite, prosite dragega, da vam noge zmasira, uživajte pa veliko kalija in magnezija.

V zadnjem delu tromesečja se boste zagotovo že počutili kot da ste pretekli maraton. Če bo dojenček na svet prijokal v poletnih mesecih, se zvečer pred spanjem stuširajte, lahko pa si le zmočite lase ali stopala namočite v mrzlo vodo, da boste vročino laže prenašali. Priporočamo še kakšno lahkotno gibanje v popoldnevu, morda sprehod, jogo ali plavanje in če vam je ponoči prevroče, si ob postelji pripravite dodatno majico, da jo zamenjate, če jo boste ponoči prepotili.

Preberite tudi: Nespečnost: Kaj pomaga in kako jo odpraviti