Kaki – sadež zdravja in lepote

Kaki je eden od tipičnih jesenskih sadežev. Na prvi pogled močno spominja na paradižnik, a je od njega precej slajši. Preberite, kako lahko koristi vašemu zdravju.

V tradicionalnem kitajskem zdravilstvu so kakijeve liste in sadeže uporabljali za zdravljenje kašlja, hipertenzije, ozeblin, opeklin, pri krvavitvah ter celo pri paralizi.

Kaki

Antioksidanti v kakiju

V sodobnem času je bilo ugotovljeno, da kaki nosi v sebi pravo zakladnico različnih antioksidantov, predvsem fenolnih spojin. Te spojine ščitijo tkiva pred poškodbami prostih radikalov in s tem pomagajo zmanjševati tveganje za kronične bolezni. Druga vrsta antioksidantov v kakiju so tanini, ki delujejo protirakavo in antimutagensko. V kakiju najdemo še antioksidante karotenoide in askorbinsko kislino.

Antioksidanti so tiste snovi, ki nase vežejo proste radikale in s tem preprečijo poškodbe celic. Antioksidanti upočasnjujejo staranje in izboljšujejo videz kože. Poleg tega delujejo proti različnim vrstam raka.

Med minerali v kakiju najdemo kalij, kalcij, fosfor, mangan, cink in železo. Vsebuje ogromno vitamina A in vitamina C ter prehranskih vlaknin.

Odličen je za hujšanje

Kaki ima to lastnost, da je nizkokaloričen, a obenem nasiten. 100 gramov tega sadeža vsebuje namreč samo 80 kalorij. Ker je izjemno prijetnega okusa, si ga lahko brez slabe vesti privoščite namesto sladkega prigrizka. Ima tudi diuretične lastnosti.

En kaki na dan odžene zdravnika stran

Zaradi vsebnosti številnih zdravilnih učinkovin kaki izboljšuje imunsko odpornost. To nam pride še kako prav v času prehoda iz poletnega v jesenski letni čas, ko temperature precej nihajo in so prehladi pogosti. Kaki krepi delovanje srca in pljuč, izboljšuje absorpcijo železa ter zdravje zob.

Kako ga uživati?

Kaki lahko uživamo samostojno ali kot del sadne solate. Izjemno okusne so tudi kakijeve sladice, obnese pa se tudi kot priloga k solati s piščancem. Kaki lahko narežemo na koščke in v električnem mešalniku iz njega pripravimo tudi smoothie. Dobro se mu podajo banana, cimet, pomarančni sok in vanilija.