Kako kardiologi skrbijo za zdravo srce in ožilje?

Srčno-žilna obolenja veljajo danes za enega glavnih krivcev za prezgodnjo smrt. Tako je zelo pomembno, da z vsakodnevnimi ukrepi poskrbite za zdravo srce in ožilje. In kdo bi vedel več o tem kot kardiologi. Za vas smo zato zbrali nekaj navad, ki so del vsakdana mnogih kardiologov. Gre za navidezno preproste ukrepe, ki pa lahko na dolgi rok močno zmanjšajo tveganje za bolezni srca in ožilja.

Srce

Vsaj 8 ur spanja na noč

Kardiologi se večinoma zelo dobro zavedajo, kako pomembno vlogo pri zaščiti srca in ožilja ima spanec. Tako tudi sami poskušajo spati vsaj 8 ur na noč. Med drugim lahko pomanjkanje spanja pripomore k povišanemu krvnemu tlaku, kar pa je eden glavnih dejavnikov tveganja za bolezni srca.

Hoja po stopnicah namesto dvigala

Verjetno ste tudi sami že opazili napise, ki spodbujajo k uporabi stopnic namesto dvigala. Vendar jih večinoma ignoriramo, saj se nam zdi, da to nima pravega vpliva. V resnici pa lahko prav zavestna odločitev, da bomo vedno izbrali stopnice, ko bo možnost za to, doprinese ogromno k zaščiti našega srca.

Redna telesna aktivnost

Že to, da izberete stopnice namesto dvigala, je seveda lahko pomembna sprememba. Vendar pa ta ukrep ne more v celoti nadomestiti redne telesne aktivnosti. Kardiologi si tako kljub natrpanemu urniku vedno vzamejo čas tudi za vadbo.

Joga, meditacija in druge sproščujoče dejavnosti

Stres ima lahko izjemno negativen vpliv na naše zdravje. Še posebej obremenjeno je seveda srce. Tega se kardiologi dobro zavedajo, zato prisegajo na sproščujoče dejavnosti, kot sta na primer joga ali meditacija. Realnost je pač takšna, da se stresu danes zelo težko povsem izognemo, vendar lahko kljub temu zmanjšamo negativen vpliv stresnega življenja na naše zdravje.

Voda

Pijte čim več vode

Pogosto kardiologi opozarjajo tudi na to, kako pomembnen je zadosten vnos tekočine, najbolje vode, če želimo poskrbeti za zdrav srčno-žilni sistem. Raziskave kažejo, da ljudje, ki pijejo veliko vode, v povprečju zaužijejo tudi manj sladkorja in soli, kar je seveda prav tako izjemno koristno za srce in ožilje.

Jagodičevje naj bo na jedilniku vsak dan

Večina kardiologov svetuje tudi redno uživanje različnih vrst jagodičevja. Gre namreč za enega najboljših virov antioksidantov – antocianov in drugih vrst. Tudi raziskave potrjujejo, da se pri ljudeh, ki dnevno zaužujejo približno 400 gramov jagodičevja, tveganje za srčno-žilna obolenja močno zniža.

Poskrbite za dovolj vitamina D

Viramin D običajno povezujemo predvsem z zdravjem kosti, vendar kardiologi poudarjajo, da je to tudi vitamin, ki je izredno pomemben za zdravo srce. Pri ljudeh, ki jim močno primanjkuje vitamina D, lahko tveganje za bolezni srca in ožilja drastično naraste.

Zelo koristen je lahko tudi dodatek vitamina K2

Pred kratkim objavljene študije nakazujejo tudi, da je vitamin K2 bolj pomemben za zdravo srce in ožilje, kot smo si morda predstavljali v preteklosti. Prepreči lahko namreč nalaganje kalcija v arterijah. Tako nekateri kardiologi svetujejo dodajanje omenjenega vitamina – in ta nasvet seveda upoštevajo tudi sami.

Manjše količine temne čokolade lahko zelo koristne

Vsi vemo, da s čokolado ni dobro pretiravati, tudi če gre za najkakovostnejšo vrsto. Vendar pa se po drugi strani ne bi smeli bati koščka ali dveh temne čokolade na dan. Prav nasprotno, gre za odličen vir polifenolov, ki lahko med drugim izboljšajo elastičnost žil, kar pomaga pri zniževanju krvnega tlaka. To pa seveda pomeni manj nevarnosti za resna srčno-žilna obolenja.

Ne pozabite na dobro ustno higieno

Morda se sprašujete, kaj imajo usta skupnega z vašim srcem. Odgovor mnogih kardiologov bi bil: ogromno! Že kar nekaj časa se namreč pojavljajo podatki, da lahko vnetja v ustni votlini povečujejo tveganje za srčni napad ali kap. Čeprav so tu potrebne natančnejše raziskave te povezave, pa večina kardiologov vendarle izjemno pazi na dobro ustno higieno in to svetuje tudi svojim pacientom.

Testiranje ravni hormonov v telesu

Predvsem ženske bi morale biti pozorne na raven estrogena v telesu, ki jo je mogoče preveriti s precej preprostimi testi. Povišane količine estrogena imajo lahko namreč negativen vpliv na žile, povečujejo pa celo tveganje za krvne strdke.

Vzdrževanje zdrave telesne teže

Težko boste našli kardiologa, ki ne bi priznaval, da je povišana telesna teža izjemno nevarna za srce in ožilje. Tako tudi sami večinoma zelo pazijo, da ohranjajo zdravo telesno težo. To pa seveda ni pomembno le za zdravo srce in ožilje, ampak tudi nasploh za dobro zdravje.