Vsakodnevne napake, zaradi katerih se naša koža stara

Staranje je povsem naraven proces in ne glede na to, kaj vse nam obljublja kozmetična industrija in kaj vse znajo pričarati lepotni kirurgi, procesa staranja ne moremo zaustaviti. Nihče od nas nima na podstrešju slike Doriana Graya! Vseeno pa lahko storimo marsikaj, da preprečimo prezgodnje staranje kože, da bo ta ostala mladostna in zdrava. Koža je konec koncev največji organ našega telesa in kaže najbolj vidne znake staranja.

Staranje kože

Koža ima tri nivoje: vrhnjico, zunanjo plast, ki vsebuje beljakovine, kožne celice in pigment; usnjico, srednjo plast, ki vsebuje živčne končiče, krvne žilice, žleze lojnice in lasne korenine. Podkožje pa vsebuje krvne žilice, žleze lojnice, znojnice in lasne korenine.

Vsak od teh nivojev vsebuje tudi tkivo s kolagenskimi in elastičnimi vlakni, ki skrbijo za strukturo, moč in prožnost kože. Ko se staramo, se vrhnji nivo stanjša in izgublja prožnost, zato se koža poveša in nastanejo gube. Lojnice prav tako upočasnijo svoje delovanje, koža ni več tako dobro zaščitena, postaja suha in srbeča. Spremembe kože so tudi gensko pogojene, vseeno pa lahko storimo veliko (ali pa malo), da pospešimo ali upočasnimo staranje.

Staranje med drugim lahko pospešimo:

  • s kajenjem, zaradi katerega v našem telesu nastajajo prosti radikali. Zaradi kajenja razpadejo tudi vezivna tkiva. Nastanejo gube in druge težave s kožo, povezane s staranjem. Kajenje lahko poveča tudi tveganje raka kože, ki ni melanom. Kako prenehati? Na voljo je cel kup knjig, podpornih skupih, spletnih programov, učinkovite so tudi terapije z nikotinskimi nadomestki.
  • s tem, ko pozabimo nanesti kremo z UV faktorjem. Ultravijolični žarki A in B poškodujejo našo kožo v procesu, ki mu pravimo fotostaranje. Sončna svetloba lahko poškoduje tako kolagen kot elastan, beljakovini, ki sta med drugim odgovorni za elastičnost in strukturo kože. Izpostavljenost soncu privede tudi do nastanka prostih radikalov, zaradi katerih pride do poškodb na celični ravni. Vsemu temu se lahko izognemo z uporabo kreme z zaščitnim faktorjem vsaj 15. Izogibajte se soncu, ko je najmočnejše, se pravi med deseto zjutraj in drugo uro popoldne. Pred soncem se je dobro zaščititi s pokrivali in oblačili. Solarij prav tako odpade.
  • s tem, ko premalo spimo. Telo potrebuje počitek, da se regenerira. Naša koža pa pri tem ni nobena izjema. Raziskave so pokazale, da slaba kakovost spanja v daljšem obdobju oziroma nezadostna količina spanja lahko pospeši določene procese staranja, kot je neenakomerna pigmentacija, drobne gube in slabša prožnost kože. Koža nespečnežev se tudi težje obnovi po izpostavljenosti UV žarkom. In koliko ur lepotnega spanca naj bi potrebovali? To je odvisno od vsakega posameznika, vsekakor pa je priporočljivo od sedem do devet ur spanca. Če se zbudite sveži in s pravšnjo mero energije, potem ste vsekakor zadeli število ur spanca, ki ga potrebujete.
  • z izpostavljenostjo smogu. Ozon, onesnaževalec, ki ga vsebuje smog, lahko zniža nivoje vitamina E v našem telesu. Vitamin E pa je ključni antioksidant, ki varuje naše celice pred škodljivostjo prostih radikalov. Ozon je nevarnejši v vročih sončnih dneh ali v urbanih področjih. Če imate možnost, preverite kakovost zraka, preden se odpravite ven.
  • če kožo čistimo s pregrobimi sredstvi, ki sušijo kožo. Uporabimo blago čistilo in toplo vodo. Izogibajmo se drgnjenju kože. Odveč je dodati, da moramo poskrbeti, da je koža čez dan in noč ustrezno navlažena. Vlažilci kože so najbolj učinkoviti, če jih nanesemo na – jasno – vlažno kožo. Kožo izsušijo tudi dolge kopeli, ki naj, tako kot prhanje, trajajo samo od pet do deset minut. Voda ne sme biti prevroča, da ne poškodujemo maščobne pregrade v roženi plasti.
  • če ne popijete dovolj vode, saj je suha koža bolj nagnjena h gubam, s staranjem pa koža tako ali tako postaja bolj suha. Ženske naj bi spile malce več kot dva litra vode na dan, moški pa celo več kot dva litra in pol, Ta količina se zaradi telesne aktivnosti in poleti še poveča.
  • če jemo preveč sladkorja, lahko med drugim prav tako pride do procesa fotostaranja. Vsak nutricionist vam bo svetoval, da namesto torte ali piškotov raje pojejte sadje. To sicer prav tako vsebuje sladkor, vendar ni tako škodljiv. Poleg tega sadje vsebuje celo vrsto hranil, ki so dobra za našo kožo.
Povejte svoje mnenje - kometirajte