Grenivke: paket zdravja v grenko-kislem ovoju

Grenivka ima zelo specifičen okus, ki ga je najlažje opisati kot posebno kombinacijo kislega in grenkega. Če ste navajeni predvsem nekoliko bolj sladkih agrumov, kot so na primer pomaranče ali mandarine, vas lahko okus grenivke sprva nekoliko preseneti. Vendar je vsekakor vredno malce »potrpeti« in se privaditi na ta zanimiv okus, ki ga boste zagotovo že kmalu vzljubili. Grenivke namreč veljajo za enega najbolj zdravih sadežev – še posebej izrazit pozitiven vpliv na zdravje in počutje si lahko obetate, če si grenivko privoščite že za zajtrk. Težko si je zamisliti bolj zdrav začetek dneva!

Pazljivi morate biti le, če jemljete določena zdravila, pri katerih je hkratno uživanje grenivk odsvetovano. Vsekakor je torej smiselno, da pri zdravniku preverite, ali obstajajo morebitne kontraindikacije med vašim zdravilom in grenivkami. Če ni posebnih omejitev, pa velja, da je grenivka zagotovo eno najbolj zdravih živil, ki se lahko znajdejo na vašem jedilniku!

Grenivke za zdravje in dobro počutje

Pomoč pri izgubi odvečnih kilogramov

Uživanje grenivk je lahko med drugim zelo koristno za tiste, ki poskušate shujšati. Mnoge študije so pokazale, da se tisti, ki pred vsakim obrokom pojedo pol grenivke ali popijejo malce soka iz grenivke, precej lažje znebijo odvečnih kilogramov. Z grenivko lahko zaužijete ogromno pomembnih hranilnih snovi, obenem pa ostaja kalorični vnos nizek, zato je idealno »dietno živilo«. Če jo boste jedli pred obroki, si lahko obetate zmanjšanje apetita oziroma hitrejši občutek sitosti, zato bodo tudi kilogrami kopneli precej hitreje.

Grenivke imajo pozitiven vpliv na vrednosti holesterola v telesu

S pomočjo grenivk lahko pripomoremo tudi k zniževanju škodljivega LDL-holesterola v telesu. To potrjujejo tudi mnoge znanstvene raziskave. Še posebej pozitiven vpliv naj bi imele rdeče grenivke. Na dolgi rok je lahko tako redno uživanje grenivk koristno tudi za zniževanje tveganja za resnejša srčno-žilna obolenja. LDL-holesterol se namreč kopiči v naših arterijah in povečuje tveganje za srčni napad in kap. Če že jemljete zdravila za zniževanje holesterola, se posvetujte z zdravnikom glede priporočljivosti hkratnega uživanja grenivk.

Krepitev imunskega sistema: manjša nevarnost za gripo in prehlad

Čeprav so grenivke bogate s številnimi pomembnimi hranili, pri tem zagotovo še posebej izstopata vitamina A in C. To pa sta obenem tudi vitamina, ki sta nujna za ohranjanje močnega imunskega sistema. Uživanje grenivk tako pomeni, da bodo imeli mikrobi precej težje delo, če bodo želeli ogroziti vaše zdravje. V času razsajajoče gripe in prehladov je to zagotovo pomemben razlog za pogostejše uživanje grenivk. Tudi če ste že zboleli, lahko grenivke močno pospešijo čas okrevanja.

Grenivka in grenivkin sok

Zniževanje ravni trigliceridov

Omenili smo že, da so grenivke zelo dobre za vaše srce in ožilje. To pa ni povezano samo z dejstvom, da znižujejo slab holesterol, ampak bo uživanje grenivk prispevalo tudi k nižjim ravnem trigliceridov, še ene vrste problematičnih maščob, ki lahko v prekomernih količinah zelo hitro zamašijo arterije. Tudi v tem primeru naj bi bili učinki najboljši, če izberemo rdeče grenivke.

Naravna pomoč ljudem s hipertenzijo

Pozitivni vplivi grenivk na srčno-žilni sistem pa se tu še ne končajo. Gre namreč tudi za sadež, ki velja za odlično naravno rešitev, ko je potrebno zniževanje krvnega tlaka. Pacienti s hipertenzijo bi morali tako pogosteje posegati po grenivkah. Seveda si ne moremo obetati tako izrazitega vpliva kot pri uživanju zdravil – vendar to po drugi strani pomeni tudi manj tveganja za nezaželene stranske učinke. Uspešnost grenivk pri naravnem zniževanju krvnega tlaka naj bi bila sicer povezana predvsem s precej visokim deležem kalija v tem sadežu.

Ena najboljših vrst sadja za diabetike

Zaradi relativno nizkega glikemičnega indeksa (okoli 25) so lahko grenivke tudi dobra izbira za diabetike, ki so sicer precej omejeni pri uvrščanju sadja na svoj jedilnik. Po zaužitju grenivke ne pride do tako hitrega povišanja glukoze v krvi kot pri mnogih drugih živilih. Izsledki določenih raziskav pa kažejo celo, da lahko uživanje grenivk zmanjša odpornost celic na inzulin – kar je pogosta težava pri sladkornih bolnikih. Seveda je priporočljivo, da sladkorni bolniki vsaj sprva po zaužitju grenivke preverijo raven sladkorja v krvi, da ugotovijo, kako natančno se njihovo telo odzove na ta sadež.

Pospeševanje celjenja ran oziroma obnove kože

Visoka vsebnost vitamina C poskrbi tudi za to, da grenivke pospešujejo obnovo kože. To velja tako v primeru manjših ran kot resnejših poškodb. Kot je znano, je vitamin C nujen za tvorbo kolagena, ki skrbi za elastičnost naše kože. Tako si lahko obetate tudi precej lepšo in bolj zdravo kožo, če bodo grenivke reden sestavni del vaše prehrane.

Povejte svoje mnenje - kometirajte
Deli
Uredništvo

Zdravje je vaš vodnik za zdravo življenje in portal s strokovnimi informacijami o zdravljenju in simptomih bolezni, s katerimi se pogosto soočamo.